:
كمينه:۱۹.۸۴°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
استاندارد طلا یا بیت کوین تورم را کنترل می‌کند

بیت‌کوین رکورد ۹ ماهه را شکست

قیمت بیت‌کوین به ۲۴هزار و ۶۰۰ دلار رسید که بالاترین رقم از ماه اکتبر ۲۰۲۱ تاکنون است.به گزارش کوین، بیت‌کوین BTC در صرافی رمزارز ایالات‌متحده، کوین بیس به بالاترین سطح ۲۴هزار و ۶۶۶ دلار رسید که این رقم بالاترین سطح قیمت از اواسط ماه ژوئن است. بیت‌کوین پس از آزمایش مجدد منطقه میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای به دنبال ایجاد پشتیبانی جدید است که می‌تواند کلیدی برای افزایش برنامه‌های گاوها باشد.
کد خبر: ۱۹۵۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- ارز دیجیتال پرچمدار علیرغم سکون مختصر اواخر شنبه، در بالای سطح ۲۴هزار و ۵۰۰ دلار باقی ماند و در مسیر ثبت بهترین عملکرد ماهانه خود در ۹ ماه گذشته است.
این سکه با افزایش بیش از ۲۳ درصد در ماه جولای بهترین بازده ماهانه خود را از زمان نزدیک به بازده ۴۰ درصد در اکتبر ۲۰۲۱ را مشاهده می‌کند.
 بیت‌کوین همچنین برای اولین بار از ماه مارس که عملکرد ۳۰ روزه در حدود ۵.۴ درصد بود، بازده ماهانه مثبتی را ثبت می‌کند. طی سه ماه آوریل، مه و ژوئن، قیمت بیت‌کوین تقریبا ۶۸ درصد کاهش یافت اما ماه جولای ماه بسیار خوبی برای گاوهای نر است.
خروج کلان صرافی همچنان ادامه دارد زیرا هدلرها در بحبوحه زمستان ارزهای رمزنگاری شده فعالیت می‌کنند. بر اساس گزارش گلس‌نود، موجودی مبادله به تنهایی ۱۲.۶ درصد از عرضه در گردش کاهش یافته که نشان دهنده ۲.۴ میلیون بیت‌کوین است. ترازهای مبادله‌ای اکنون شاهد خروج کلان بیش از ۴.۶ درصد از عرضه در گردش از زمان اوج قیمت در مارس ۲۰۲۰ بوده‌اند.
آخرین صعود بیت‌کوین به دنبال واکنش گسترده‌تر بازار به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو ایالات‌متحده در چهارشنبه گذشته رخ داد و منعکس کننده رشد شاخص‌های ایالات‌متحده بود و اس اند پی ۵۰۰ هفته را بیش از چهار درصد بالاتر و نزدک با افزایش ۴.۷ درصدی به پایان رساند. در طول ماه، اس اند پی ۵۰۰ بیش از ۹ درصد رشد کرد در حالی که نزدک بیش از ۱۲ درصد افزایش یافت.
مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۱۰ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۰۸ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۱.۳۸ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۰۷ درصد کاهش داشته است.
حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۷۶.۷۰ میلیارد دلار است که ۲۲.۷۵ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۹.۱۶ میلیارد دلار است که ۱۱.۹۴ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۷۰.۸۶ میلیارد دلار است که ۹۲.۳۸ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

 این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین قیمت: ۲۳ هزار و ۷۹۴.۲۰ دلار تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۱ درصد افزایش تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۳  درصد کاهش

۲- اتریوم قیمت: ۱۶۹۶.۷۳ دلار تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۹ درصد کاهش تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۰.۶۴ درصد کاهش

 ۳- بایننس کوین قیمت: ۲۹۲.۸۹ دلار تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۲ درصد افزایش تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۶۷ درصد کاهش

۴- تتر قیمت: ۱.۰۰ دلار تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۵- سولانا قیمت: ۴۳.۴۱ دلار تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۶ درصد افزایش تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۷۲ درصد افزایش

۶- کاردانو قیمت: ۰.۵۳۰۸ دلار تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۲ درصد افزایش تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۲۴ درصد افزایش

۷- ریپل قیمت: ۰.۳۹۱۱دلار تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۹ درصد افزایش تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۶.۶۸  درصد افزایش

۸- پولکا دوت قیمت: ۸.۲۴ دلار تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۲ درصد کاهش تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۵۱ درصد کاهش

۹ - یو اس دی کوین قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۱۰- دوج کوین قیمت: ۰.۰۷۰۲۸ دلار تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۲ درصد افزایش تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۸۹  درصد افزایش

فدرال رزرو نرخ کلیدی خود را در روز چهارشنبه گذشته ۷۵ واحد افزایش داد و بازارها به این موضوع واکنش مثبت نشان دادند.
 جان کوکرین، کارشناس ارشد موسسه هوور و استاد اقتصاد در دانشگاه استنفورد گفت که بازارها به وضوح افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را به‌عنوان یک معضل تعبیر کردند. او افزود: به نظر می‌رسد بازارها فکر می‌کنند که شاید یک یا دو افزایش نرخ دیگر داشته باشیم. من فکر می‌کنم تا زمانی که تورم بالا بماند، فدرال رزرو به افزایش نرخ‌ها ادامه خواهد داد.کوکرین گفت: نظر اجماع این است که فدرال رزرو باید نرخ‌ها را به میزان قابل توجهی بالاتر از تورم افزایش دهد تا سطح قیمت‌ها پایین بیاید. وی تصریح کرد: این بدان معناست که در حال حاضر با تورم ۹ درصدی، اقتصاددانان از نرخ بهره ۱۰، ۱۱ یا ۱۲ درصدی صحبت می‌کنند تا قیمت‌ها را پایین بیاورند.
او گفت که فدرال رزرو نگران ایجاد یک رکود گسترده از طریق افزایش نرخ بهره است و فشار سیاسی بر فدرال رزرو برای پایین نگه‌ داشتن نرخ بهره وجود دارد و مهمترین چیزی که من نگران آن هستم، خطر شوک‌های جدید است.
قیمت طلای جهانی پیش از تعطیلی بازار ۱۷۶۶ دلار و ۵۰ سنت و طلای آمریکا نیز با ۱۷۶۷ دلار و ۵۰ سنت معامله شد.
در پاسخ به این سوال که آیا استاندارد طلا می‌تواند تورم را کنترل کند، کوکرین پاسخ داد: نه. بر اساس استاندارد طلا، تورم و کاهش تورم بسیار زیادی وجود داشت. او گفت که سیستم برتون وودز (در نظام برتون وودز هر کشور باید سیاست پولی خود را چنان اتخاذ کند که نرخ مبادله ارز خود را به طلا گره زده و این نرخ را ثابت نگه دارد)، از سال ۱۹۴۵ تا ۱۹۷۱، وحشتناک بود، حرکت سرمایه بین‌المللی را محدود کرد و تجارت را خفه کرد.
بر اساس گزارش کیتکو، برخی از نویسندگان، مانند سیف‌الدین آموس، ضمن اذعان به محدودیت‌های استاندارد طلا، به جای آن از یک استاندارد بیت‌کوین حمایت‌ می‌کنند.
کوکرین در پاسخ به استاندارد بیت‌کوین گفت: این یک ایده وحشتناک است. از نظر فناوری مالی، بیت کوین تلاشی برای احیای طلاست، چیزی ذاتا بی ارزش که مردم فقط به دلیل کمیاب‌ بودنش به آن وابسته اند. بیت کوین همچنین در کسب درآمد بسیار ضعیف است.
راه حل کوکرین برای تورم، سیستم مالی و پولی بهتری بود. وی تصریح کرد: بهترین پاسخ این است که دولت‌های ما باید سیاست‌های مالی و پولی محدود را دنبال کنند و توجه بیشتری به کنترل تورم داشته باشند. لازم به ذکر است که این مقاله صرفا برای اهداف اطلاعاتی است.