:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
در مراسمی با حضور معاون رییس جمهور و استاندار تهران

اهدای تندیس طلایی جشنواره کارآفرینان برتر استان تهران به دکتر داوود ادیب

چهاردهمین جشنواره تقدیر از کارآفرینان برتر استان تهران صبح سه ‌شنبه ۴ مرداد، با حضور صولت مرتضوی، معاون اجرایی رییس‌جمهور، محسن منصوری، استاندار تهران، کریمی بیراوند، معاون اشتغال وزارت کار، حامد ویس کرمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، ، محمد مهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت، بشیر انیسی ، رییس کانون کارافرینان برتر استان تهران ؛ رضا نقی زاده ، دبیر کانون کارافرینان برتر استان تهران  و جمعی ازمسولین ، مدیران و کارافرینان برتر دوره های پیشین  در مجتمع ورزشی تلاش برگزار شد.   
کد خبر: ۱۹۴۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰

اقتصادگردان - در چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان تهران ،  کمیته برگزاری این جشنواره از بین ۲۱۹ بنگاه اقتصادی ثبت ‌شده در سامانه جشنواره و پس از سه مرحله داوری بر اساس اطلاعات خوداظهاری و مستندات بارگذاری‌شده در سامانه، استعلام از مراجع ذیربط ، بازدید میدانی و راستی‌آزمایی نوآوری‌های شومپیتری (مشتمل بر نو آوری در محصول / خدمت جدید ، نو آوری در فناوری ، نو آوری در منابع / مواد اولیه ، نو آوری در زنجیره تامین و نو آوری در دسترسی به بازار و مشتریان جدید ) ، دکتر داوود ادیب رییس هیات مدیره صنایع ارتباطی آوا موفق به دریافت تندیس طلایی جشنواره در بخش صنعت  گردید 
 
نوآوری‌های بنگاه‌های اقتصادی که توسط این جشنواره مورد بررسی قرار گرفته‌اند، مشتمل بر نوآوری در محصولات، ارائه خدمات جدید، نوآوری در فناوری، نوآوری در منابع و مواد اولیه، نوآوری در زنجیره تأمین و نوآوری در دسترسی به بازار و مشتریان جدید است.


به گزارش روابط عمومی صنایع ارتباطی آوا (  سهامی عام ) ، معاون اجرایی رییس جمهور  در مراسم اهدای جوایز ، تندیس طلایی روز ملی صنعت و معدن را به دکتر داوود  ادیب رییس هیات مدیره شرکت صنایع ارتباطی آوا اهداء نمود.
 
این شرکت  فناور و دانش بنیان که در ماه گذشته  در روز ملی صنعت و معدن نیز در مراسمی با حضور رییس جمهور به عنوان واحد برترملی  انتخاب شده و تندیس طلایی و رتبه اول صنعت برق و الکترونیک کشور را کسب نموده بود عناوین " رتبه های یک شورای عالی انفورماتیک در حوزههای مختلف ، برگزیده جشنواره بین المللی خوارزمی  در چند دوره مختلف، جشنواره فن آوری شیخ بهایی ، چند دوره جشنواره ملی فاوا وزارت ارتباطات ، برگزیده جشنواره علم تا عمل ، دریافت تندیس رعایت حقوق  مصرف  کننده در چند سال متوالی ، واحد برتر از سوی وزارت کشور ، واحد تحقیق و توسعه برتر از سوی وزارت کار ، واحد تولیدی برتر از سوی وزارت صمت، واحد فناور برتر از سوی وزارت علوم , دارنده مدال طلای سازمان جهانی مالکیت فکری و همچنین یونیدو  ، برترین شرکت  دانش بنیان کشور ، برترین شرکت پارک های فن آوری آسیا   و مجری موفق طرح کلان ملی  NGN/IMS  معاونت علمی  و فناوری ریاست جمهوری " را در کارنامه خود‌داشته است  ، در سال ۱۴۰۱ نیز به عنوان کارافرین برتر شناخته شد و مورد تقدیر مسئولین قرار گرفت.

 
گفتنی است، شرکت صنایع ارتباطی آوا، با بیش از 25  سال تجربه و برخورداری از مهارت و دانش کارشناسان متخصص، یکی از صنایع فناور کشور و پیشگام در زمینه فناوری های نوین مخابراتی بوده و از سال 1397، طراحی و تولید مراکز تلفن نسل جدید مبتنی بر شبکه را براساس جدیدترین فناوری مخابراتی  روز دنیا آغاز نموده است.
 
این شرکت فناور در راستای اهداف خود و متناسب با دانش روز دنیا؛ ضمن استقرار سیستم های مدیریت کیفیت نوین، موفق به اخذ تاییدیه های مختلف از جمله  «آزمایشگاه های مرجع کشور » و «سازمان تنظیم ارتباطات رادیویی کشور» و ده‌ها تاییدیه و لوح و افتخار ملی و بین المللی گردیده است.
 
در ابتدای مراسم جشنواره،  معاون اجرایی رییس‌جمهور، گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال اشتغال دانش‌بنیان نام‌گذاری کردند و ما معتقدیم که اگر برخی موانع برداشته شود، ایران بهشت تحقق این شعار می‌شود. 
 

مرتضوی با بیان اینکه کشور ما می‌تواند مؤلفه‌های اقتصادی را اصلاح کند، یادآور شد: در این صورت هم تولید ناخالص ملی افزایش می‌یابد و هم ایجاد درآمد می‌کند و هم می‌توانیم فاصله طبقاتی و ضریب جینی را کاهش دهیم.


معاون اجرایی رییس‌جمهور یادآور شد: با همکاری سه ضلع دولت، بخش خصوصی و جوانان دانشمند می‌توانیم دست به دست هم داده و به اقتدار اقتصادی برسیم.

وی افزود: اراده دولت سیزدهم بسترسازی برای کارآفرینی و افزایش تولید ملی و رفع سایر موانع تولید است.
مرتضوی خاطرنشان کرد: جلسات متعددی هم در حوزه معاونت رئیس جمهور و هم خود ریاست جمهوری برای رفع موانع تولید برگزار می‌شود؛ رئیس جمهور کارگروه‌هایی را برای بازگشت بنگاه‌های راکد به فرآیند تولید تشکیل و آن‌ها را مأمور به رفع موانع تولید کرده‌اند.
 
معاون اجرایی رییس‌جمهور خطاب به کارآفرینان گفت: با امکانات موجود در ایران می‌توانیم مولفه‌های اقتصادی را اصلاح کنیم. با این کار می‌توانیم تولید و درآمد ناخالص ملی و فاصله طبقاتی و ضریب‌جینی را تغییر دهیم. 
در بخش دیگری از این مراسم ، حامد ویس کرمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران،  بیان کرد: مسئله‌ی تولید ملی در چند سال اخیر به طور جدی مورد توجه قرار گرفته و رهبر معظم انقلاب هم به این مسئله توجه ویژه دارند. 
وی با اشاره به نامگذاری امسال به سال اشتغال دانش‌بنیان گفت: برای ارتقای تولید ناگزیر هستیم از مسیر کارآفرینی عبور کنیم و کارآفرینی موتور محرک اقتصاد است. همچنین خصیصه‌ی اصلی کارآفرینی نوآوری است. 
ویس کرمی ادامه داد: توسعه فرهنگ کارآفرینی برای ما مهم است و جشنواره ‌ امتنان از کارآفرینان برتر در همین راستا برگزار شده است. 
ویس کرمی با اشاره به رقابت بین کارآفرینان استان تهران بیان کرد: ۲۱۹ کارآفرین در استان تهران ثبت نام کردند که از این بین ۳۷ کارآفرین به مرحله بازدید میدانی رسیدند. از این تعداد ۷ کارآفرین برتر، ۵ شرکت تلاشگر شایسته و ۲ کارآفرین اجتماعی انتخاب شدند. 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران افزود: منتخبین از سه بخش صنعت و خدمات و کشاورزی هستند که معیار انتخاب آن‌ها جهش اشتغال و رشد مالی بود. برای مولفه‌ی اشتغال، لیست بیمه و برای مولفه‌ی رشد مالی اظهارنامه مالیاتی را معیار قرار دادیم. و البته رشد این دو مولفه برپایه‌ی نوآوری بود. 
ویس کرمی بیان کرد: انتظار ما از کانون کارآفرینان استان تهران این است که با یک رویکرد جدید در جهت بهبود وضعیت کارافرینی قدم بردارند. البته اقداماتی دراین زمینه شروع شده که از جمله می‌توان به تخصیص مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای حوزه‌ی اشتغالزایی به کانون کارافرینان اشاره کرد. 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران به مشارکت کانون کارافرینان در محرومیت‌زدایی از مناطق محروم و مرزی اشاره کرد و گفت: آقای استاندار دستور دادند هر کدام از مدیران اقتصادی استان یک کارفرین را به عنوان مشاور در کنار خود داشته باشد تا تصمیمات حوزه کارافرینی با مشارکت آن‌ها انجام شود. 
 در ادامه این مراسم محسن منصوری، استاندار تهران بیان نمود : مهم‌ترین حلقه‌ی تولید حضور سرمایه انسانی زبده و کارآمد است. ما درکشور خود کم و کسری در حوزه تولید نداریم. به خصوص در تهران ظرفیتهای بزرگی داریم؛ تهران مسیر دسترسی قابل توجهی است و همجواری با استان‌های پرجمعیت ظرفیت بازار ما را روز به روز بیشتر کرده است. همچنین جامعه فعال کارگری در استان تهران سرمایه کم نظیری برای ماست. در نهایت اثرگذارترین بخش در حوزه‌ی تولید جامعه کارفرمایی هستند. 
استاندار تهران گفت: دولت تعهداتی نسبت به جامعه تولید دارد و سیاست‌های کلی نظام به این سمت و سو است. از تعهدات ما به جامعه تولید این است که بتوانیم مسیر تولید را هموار کنیم و موانع را برداریم. که بخشی از این اصلاحات باید در حوزه‌ی فرآیندها و بخشی در حوزه قوانین باشد. 
منصوری گفت: یکی از گره‌های بزرگ در تولید بحث محدودیت شعاع ۱۲۰کیلومتر بود که این از هر جهت تولیدکننده را تحت فشار گذاشته بود و دولت این قانون را اصلاح کرد و امروز خیلی از کارفرمایان ما برای توسعه کار خود از این اقدام بهره‌مند شدند. این انعطاف در قانونگذاری در ابتدا به نفع محیط زیست و بعد به نفع صنعت است. 
استاندار تهران ادامه داد: از جامعه صنعتی‌ای که در حاشیه شهر این لکه‌های صنعتی را ایجاد کردند، افرادی به عنوان هیئت مدیره شهرک صنعتی خصوصی انتخاب می‌شوند و ما مسائل این واحدها را پیگیری می‌کنیم. 
 
وی تصریح کرد: ما در قالب ستاد تسهیل و کارگروه‌های اقتصادی هر هفته جلساتی را برای پیگیری امور برگزار می‌کنیم و در کارخانه‌ها حاضر می‌شویم تا مسائل را به صورت مصداقی حل کنیم. 
منصوری ادامه داد: ما موظف هستیم تمام ظرفیتهای دولت را به نفع کارفرمایان هدفمند و قانونمند صرف کنیم تا از این طریق به ظرفیت تولید و اشتغال کمک کنیم. در این مسیر کانون‌ها و تشکل‌های حوزه کارفرمایی ماموریت جدی دارند. 
وی تصریح کرد: یکی از اقدامات ما دراستان تهران باید متشکل کردن جامعه کارفرمایی استان تهران باشد. اگر این اتفاق در استان تهران به درستی بیفتد به کل کشور تسری پیدا می‌کند. 
استاندار تهران با اشاره به اینکه در حوزه فعالیتهای دانش‌بنیان در استان تهران اقدامات خوبی انجام شده گفت: ستاد اقتصاد دانش‌بنیان استان تهران را در این هفته شکل دادیم. همچنین راه‌اندازی شهرک صنعتی ملارد ماه گذشته در شورای برنامه‌ریزی مصوب شد و قرار شد ۷۰درصد از این شهرک به حوزه‌های دانش‌بنیان واگذار شود. 
استاندار تهران همچنین گفت: شرکتهای دانش‌بنیان می‌توانند زمین بدون مزایده در شهرک‌های صنعتی استان تهران دریافت کنند. همچنین تنها ده درصد از ارزش زمین‌ها را می‌گیریم و باقی آن را اقساط دریافت می‌کنیم. از طرفی شش ماه به آن‌ها روی زمین تنفس می‎دهیم. با این اوصاف تقریبا ما زمین را به صورت رایگان در اختیار شرکتهای دانش‌بنیان قرار می‌دهیم. 
در ادامه‌ی این جلسه، محمود کریمی بیرانوند، معاون اشتغال وزارت کار، گفت: در دولت سیزدهم با تدابیر رییس‌جمهور محترم مسئله‌ی اشتغال و تولید جزو اولیت‌ها قرار گرفته است. 
 
وی تاکید کرد: اگرچه وزارت تعاون یک دستگاه اجرایی در زمینه تولید و اشتغال نیست و نهاد ناظر و هماهنگ‌کننده بازار کار است اما وظیفه‌ی پیگیریِ مشکل کارفرمایان را برعهده‌ی خود می‌دانیم. 
معاون اشتغال وزارت کار گفت: ما معتقدیم حاکمیت نمی‌تواند شغل ایجاد کند و اگر قرار است اشتغالی ایجاد شود این کار توسط کارافرینان انجام می‌شود. 
کریمی بیرانوند به دو مشکل اساسی در زمینه ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: اول اینکه متاسفانه در کشور تقسیم کار ملی در زمینه ایجاد شغل در طول چهار دهه نداشتیم. دوم اینکه ما همواره اشتغال را هدفگذاری کردیم و نه تولید را. ما همیشه فکر می‌کنیم اشتغال با پول دادن درست می‌شود اما باید بدانیم که اصلی‌ترین متغیر در اشتغال تولید است. 
وی به پنج حوزه‌ی تولید اشاره کرد و گفت: مسائل حقوقی، زیر ساختی، تامین مالی، بازار و علم و فناوری پنج ضلع اصلی تولید هستند که ما باید روی اینها کار کنیم تا از این طریق اشتغال پایدار ایجاد کنیم. این پنج ضلع در طرح زیست بوم اشتغال در دوره‌ی وزارت قبل به رییس جمهور ارائه شده است.
در پایان این مراسم نمایندگان منتخب برگزیدگان ، مطالب مد نظر خود را عنوان نموده و از تلاش ها و  زحمات ، مجری جشنواره ،  مدیران وزارت  تعاون، کار و رفاه اجتماعی و علی الخصوص مهندس موسوی ، مهندس کریمی و همچنین مهندس انیسی، رییس کانون کارافرینان برتر استان تهران ، دکتر نقی زاده ، دبیر کانون کارافرینان برتر استان تهران  و دکتر قدیری مدیر اجرایی کانون نهایت تقدیر و قدردانی خود را به عمل آوردند.
 

این جشنواره در بیانیه خود آورده است:‌ " ما می‌توانیم از کارآفرینی رشد و پیشرفت کشورها، افزایش بهره‌وری و رفاه اجتماعی را انتظار داشته باشیم. لذا کارآفرینی، خلاقیت، نوآوری و کسب‌وکارهای ریسک‌پذیر سوخت موتور اقتصاد در عصر حاضر در نظر گرفته می‌شوند "