:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
وحیدی:

اتباع خارجی مجاز از خدمات بانکی بهره‌مند می‌شوند

وزیر کشور تکمیل فرایند ثبت‌نام اتباع خارجی در طرح سرشماری را ضروری دانست و گفت: آنهایی که در طرح سرشماری شرکت کرده‌اند، از خدماتی چون امور بانکی بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۱۹۴۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶
اقتصادگردان- احمد وحیدی وزیر کشور روز یکشنبه در نشست کمیسیون سامان‌دهی اتباع و مهاجران خارجی که در وزارت کشور برگزار شد، گفت: ساماندهی و شناسایی اتباع خارجی باید به‌صورت جدی برای شناخت درست از ظرفیت‌های آنها دنبال شود، از این رو، باید محل زندگی و فعالیت اقتصادی اتباع خارجی مشخص باشد تا سیاست‌گذاری دقیقی در حوزه‌های مختلف انجام شود.

وی تکمیل فرایند ثبت‌نام اتباع خارجی در طرح سرشماری را ضروری دانست و گفت با هماهنگی دستگاه قضایی با اتباعی که در طرح سرشماری شرکت نکرده‌اند، برخورد قانونی می‌شود.
جلوی حرکت انبوه اتباع افغانستانی به‌سمت مرزهای کشور با هماهنگی مسئولان افغانستانی باید گرفته شود ودر این خصوص مذاکرات و پیگیری‌های لازم در حال انجام است.

وحیدی همچنین به ضرورت جلب حمایت‌های مؤثر کمیساریای عالی پناهندگان برای تحصیل فرزندان اتباع افغانستانی اشاره کرد و گفت: عدد واقعی اتباع خارجی مقیم در کشور برای جلب حمایت‌های مؤثرتر به کمیساریای عالی پناهندگان ارائه شود.

از دید دولت ایران، حضور آنهایی که در طرح سرشماری ثبت‌نام نکرده‌اند، غیرقانونی است و آنهایی که در این طرح شرکت کرده‌اند، از خدماتی چون امور بانکی بهره‌مند می‌شوند.