:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده هرمزگان ۷ساعت پس از زلزله

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه ۶۰۰ دستگاه چادر در منطقه نصب شده و حدود ۷۰ درصد خانواده‌های آسیب‌دیده، چادر امدادی دریافت‌کرده‌اند، اعلام کرد: ۴۰۰۰ تخته موکت و ۵۰۰۰ تخته پتو نیز در منطقه توزیع شده و یک‌هزار بسته غذایی نیز تا ساعات آینده وارد منطقه و میان زلزله‌زدگان توزیع می‌شود.
کد خبر: ۱۹۳۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
اقتصادگردان- دکتر یعقوب سلیمانی که به همراه مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر هرمزگان وارد مناطق زلزله‌زده شده است در تشریح اقدامات جمعیت در زلزله استان اظهار کرد: زمین‌لرزه بامداد امروز در هرمزگان ۲۰ پس لرزه داشته است و ۷ دقیقه پس از وقوع زمین‌لرزه، تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر استان به منطقه حادثه‌دیده وارد شدند.

وی با بیان اینکه دقایق اولیه پس از وقوع حادثه، ارزیابی تلفنی از طریق خانه‌های هلال نیز انجام شد، افزود: ۲۳ منطقه روستایی و شهری تاکنون ارزیابی شده و براساس گزارش تیم‌های ارزیاب، روستاهای سایه خوش، دژکان و کوشک به ترتیب بیشترین میزان آسیب را از زلزله دیده‌اند.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر اظهار کرد: بلافاصله پس از گزارش تیم‌های ارزیاب اعزامی، به هلال‌احمر استان‌های هرمزگان، بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان و کرمان اعلام آماده باش شد و تقویت و شارژ انبارهای امدادی شعب از سوی مرکز استان در دستور کار قرار گرفت.

سلیمانی ادامه داد: در حال حاضر کمپ اسکان اضطراری در ورزشگاه خلیج فارس در شهرستان بندرعباس برپا شده و اقلام امدادی از استان‌های معین در حال ارسال به منطقه است.

به گفته دبیرکل هلال‌احمر، در مجموع با حضور تیم‌های عملیاتی از استان‌های هرمزگان، فارس و بوشهر به مناطق زلزله‌زده، ۲۷ تیم عملیاتی شامل ۱۰۵ امدادگر و نجاتگر در منطقه زلزله‌زده هرمزگان حضور دارند. علاوه بر این، ۲۵ خودروی عملیاتی، ۳ فروند بالگرد و ۴ تیم سگ‌های زنده‌یاب برای عملیات جست‌وجو و نجات و همچنین امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در منطقه حضور دارند.

براساس گزارش پایگاه خبری جمعیت هلال احمر، وی با اشاره به اینکه ۶۰۰ دستگاه چادر در منطقه نصب شده و حدود ۷۰ درصد خانواده‌های آسیب‌دیده، چادر امدادی دریافت‌ کرده‌اند، افزود: ۴۰۰۰ تخته موکت و ۵۰۰۰ تخته پتو نیز در منطقه توزیع شده و یکهزار بسته غذایی نیز تا ساعات آینده وارد منطقه و میان زلزله‌زدگان توزیع می‌شود.