:
كمينه:۲۱.۵۱°
بیشینه:۲۲.۷۹°
Updated in: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
رئیس کل گمرک انتقاد کرد:

نبود زیرساخت‌های لازم در منطقه آزاد اروند جهت استقرار گمرک

رئیس کل گمرک ایران گفت: در منطقه آزاد اروند چهار گیت در نظر گرفته شده که اطراف آن غیرمحصور است و ساکنین در رفت و آمد هستند و هیج کنترل و نظارت بر آن نیست؛ اسم این، منطقه آزاد نیست.
کد خبر: ۱۹۳۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴

اقتصادگردان- علیرضا مقدسی در پایان نشست فعالان اقتصادی منطقه آزاد اروند با وزیر اقتصاد که امروز (۹ تیر) در سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار کرد: گمرک موظف است طبق قانون زمانی که منطقه آزاد یا منطقه ویژه‌ای تشکیل می‌شود در آنجا مستقر شود به شرطی که زیرساخت‌های آن آماده باشد و مسکونی نباشد و زیرساخت‌های عمرانی لازم را داشته باشد.

وی افزود: الان در منطقه آزاد اروند چهار گیت در نظر گرفته شده که اطراف آن غیرمحصور است و ساکنین در رفت و آمد هستند و هیج کنترل و نظارتی بر آن نیست؛ اسم این، منطقه آزاد نیست.

رئیس کل گمرک ایران گفت: مناطق آزاد دنیا یا به شکل جزیره‌ محصور طبیعی هستند و یا خود را با دیوار محصور کرده‌اند. در حالی که دیوارهای محصور اینجا ظاهرا بر اثر سیل از بین رفته اند. با این وجود، گمرک همکاری کرده و در گیت‌ها مستقر شده است.

مقدسی اظهار کرد: برای اینکه استقرار آن‌ها موثر باشد و تشریفات و قانون رعایت شود، منطقه آزاد موظف است که آن مناطق را محصور کند و امکانات و زیرساخت‌های لازم از جمله باسکول برای توزین و پارکینگ که خودروهای تجاری و باری را از هم‌ منفک کند، نیاز است. همچنین فیبر نوری زیرساخت سامانه‌ها را نیز در نظر بگیرند.