:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

نرخ‌های دلار را بشناسید

در حال حاضر دلار به نرخ‌های توافقی، خدماتی، نیما و بازار آزاد معامله می‌شود.
کد خبر: ۱۹۳۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳
اقتصادگردان- در حال حاضر یکی از نرخ‌هایی که دلار با آن معامله می‌شود، نرخ توافقی است که با اجازه بانک مرکزی به صرافی‌ها برای خرید و فروش ارز اسکناس صادرکنندگان با نرخ توافقی در اواخر ماه قبل شکل گرفت.

با این تفاسیر، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به صرافی‌های رسمی تا سقف ۲۰۰۰ دلار با کارت ملی بخرند که امروز در صرافی‌ها، دلار توافقی به نرخ ۲۸ هزار و ۳۶۰ تومان خریده و معادل ۲۸ هزار و ۷۱۰ تومان فروخته می‌شود.

نرخ خدماتی نیز نرخ دیگر خرید و فروش دلار است که این نرخ به ارزهای خدماتی چون ارز مسافرتی، دانشجو و ... مربوط می‌شود و به نرخ بازار متشکل ارزی خرید و فروش می‌شوند.

طبق اعلام کانون صرافان، امروز، قیمت خرید و فروش دلار به نرخ خدماتی تا زمان نوشتن این گزارش نیز به ترتیب معادل ۲۷ هزار و ۵۹۶ تومان و ۲۷ هزار و ۷۵۰ تومان است.

نرخ نیمای دلار نیز که به نرخ خرید و فروش ارز برای واردکنندگان و صادرکنندگان کالا مربوط می‌شود، امروز دلار نیمایی به نرخ ۲۷ هزار و ۸۳۸ تومان خریده و فروخته می‌شود.

فارغ از این، در بازار غیررسمی ارز نیز دلار معامله می‌شود که دلار امروز در این بازار حدودا به نرخ ۳۰ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۳۱ هزار و ۲۰۰ تومان خریده و فروخته می‌شود.