:
كمينه:۵.۹۹°
بیشینه:۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
نجابت:

طرح مجلس برای انتزاع وزارت بازرگانی از وزارت صمت در دستور قرار گیرد

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به منظور تسریع و رسیدگی به مسائل اقتصادی کشور پیشنهاد داد تا طرح کمیسیون اجتماعی برای انتزاع وزارت بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار مجلس قرار گیرد.
کد خبر: ۱۹۳۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
اقتصادگردان- روح‌الله نجابت در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دیروز در بحث استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح شد که قرار است دولت لایحه‌ای را برای تشکیل دو وزارتخانه به مجلس ظرف دو ماه آینده ارائه کرده و دو وزیر به مجلس شورای اسلامی معرفی کند. با توجه به شرایط فعلی کشور و لزوم تسریع در گره‌گشایی از امور مردم بنده پیشنهاد می‌کنم طرحی که در کمیسیون اجتماعی برای انتزاع وزارت بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح شده است را به صحن مجلس آورده تا سریع‌تر به جمع‌بندی برسیم. از سوی دیگر براساس این طرح به جای معرفی دو وزیر، دولت باید یک وزیر به مجلس شورای اسلامی معرفی کند و دیگر امور کشور معطل نخواهد ماند.

وی در ادامه اظهار کرد: تذکر بعدی من به کمیسیون آیین‌نامه مجلس است و لازم است هرچه سریع‌تر ماده ۲۲۱ آیین‌نامه که دارای ابهاماتی بوده و به روند بررسی استیضاح وزرا در مجلس شورای اسلامی باز می‌گردد مورد بحث و بررسی قرار گیرد. ما ممکن است استیضاح‌های دیگری در پیش داشته باشیم و باید تلاش کنیم که ابهامات موجود در این ماده را رفع کنیم.