:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

دستورالعمل پرداخت وام کمک ودیعه مسکن نهایی شد

در جلسه مسئولان وزارت راه و بانک مرکزی، شیوه نامه پرداخت وام کمک ودیعه مسکن نهایی شد.
کد خبر: ۱۹۳۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵
اقتصادگردان- روابط عمومی بانک مرکزی از جلسه مسئولان این بانک با وزارت راه و شهرسازی برای نهایی کردن دستورالعمل وام ودیعه مسکن خبر داد.
دولت برای حمایت از مستاجران بانک مرکزی وام ودیعه مسکن را تصویب کرد که بانک مرکزی بخشنامه مربوط به آن را در روز ۱۰ خردادماه به بانک‌ها ابلاغ کرد.
براساس بخشنامه جدید متقاضیان برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن از ۱۲ خردماه از طریق سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی http://saman.mrud.ir درخواست خود را ثبت کردند و از این روز ثبت نام آغاز شد.
این بخشنامه که به بانک‌ها ابلاغ شده بود، اما معطل شیوه نامه اجرایی وزارت راه و شهرسازی بود که این موضوع امروز با حضور معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و مدیران مربوطه در بانک مرکزی نهایی شد.
پس از ارائه شیوه‌نامه مربوطه از سوی وزارت راه و شهرسازی مقرر شد که این شیوه نامه نهایی و امروز به شبکه بانکی ابلاغ شود و در نتیجه پس از این عملیات، پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن به زودی عملیاتی شود.
بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار این وام از محل تسهیلات ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن به منظور حمایت از مستاجران در سال جاری تا سقف ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات کمک ودیعه مسکن از طریق معرفی وزارت راه و شهرسازی توسط بانک‌های عامل پرداخت می‌شود. سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن در تهران ۱۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۷۰ میلیون تومان و سایر نقاط شهری ۴۰ میلیون تومان مصوب شد. نرخ سود تسهیلات ۱۳ درصد و دوره بازپرداخت پنج ساله است.