:
كمينه:۲۳.۷۳°
بیشینه:۲۳.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار:

بسته حمایتی کارفرمایان وعده‌ای بیش نبود

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار با انتقاد از عدم تخصیص بسته‌های حمایتی وزارت صمت و عدم تحقق وعده وزارت کار گفت: علیرغم قول‌ها و وعده‌هایی که به ما داده شد، تا امروز بسته عملی و کارآمدی برای حمایت از بخش تولید و فعالان اقتصادی اختصاص پیدا نکرده است.
کد خبر: ۱۹۳۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵

اقتصادگردان- اصغر آهنی‌ها ـ درباره تخصیص بسته حمایتی کارفرمایان که قرار بود از ابتدای امسال اختصاص یابد، اظهار کرد: بسته‌های حمایتی از تولید و کارفرمایان که وزارت صمت و وزارت کار قول داده بودند در اختیار کارفرمایان قرار داده می شود تا امروز اختصاص نیافته است و متاسفانه این وزارتخانه‌ها بیشتر درگیر مشکلات جاری خود هستند.

وی افزود: علیرغم پیگیری‌ها و مذاکرات بسیاری که داشتیم تا امروز بسته عملی و کارآمدی برای بخش تولید و فعالان اقتصادی تخصیص پیدا نکرده و قول‌ها و وعده‌هایی که به ما می‌دهند معمولا در زمانی است که فشار به بخش تولید بیاورند و بعد از مدتی فراموش می‌کنند.

آهنی‌ها با بیان اینکه بسته حمایتی مذکور شامل معافیت‌های بیمه‌ای، مالیاتی و پیش‌بینی تسهیلات ویژه است، اظهار کرد: تاکید ما این است که تولید قربانی نشود چون این کار منطقی نیست و تولیدکنندگان با سرمایه‌های ملی کار می‌کنند ولی متاسفانه توجه زیادی به این مساله نمی‌شود.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری همواره بر مباحثی تکیه می‌کنند که برای کشور مهم است و تاکیدات و محورهایی که در خصوص اهمیت تولید و صنعت بیان می فرمایند بر همه مشخص است ولی عدم اقدام عملی ما را دچار مشکل کرده است.

این مقام مسئول کارفرمایی در پایان اقدام عملی و حمایت واقعی از بخش صنعت و تولید کشور را خواستار شد.

پیش از این قرار بود بسته حمایتی کارفرمایان تا پایان اردیبهشت ماه ابلاغ شود که معاون اشتغال وزیر کار اعلام کرد بسته تشویقی کارفرمایان در مراحل پایانی تصویب در هیات دولت قرار دارد.