:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
جعفری در نشست با استاندار و نماینده کرمانشاه اعلام کرد:

شناسایی 16 محدوده اکتشافی معدنی در استان کرمانشاه

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: این سازمان در استان کرمانشاه، 16 محدوده اکتشافی معدنی را شناسایی کرده و درصدد تکمیل مراحل بعدی اکتشاف است.
کد خبر: ۱۹۳۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، وجیه ا... جعفری در نشست با استاندارکرمانشاه و نماینده شهرستان کرمانشاه ضمن بیان این مطلب گفت: ایمیدرو در این استان، 7600 کیلومتر خطی عملیات ژئوفیزیک هوایی انجام داده است. از جمله نتایج حاصل شده، شناسایی 7 محدوده با پتانسیل سنگ آهن و پلی متال در سنقر، کنگاور و صحنه بود.

وی ادامه داد: همچنین، 9 محدوده مستعد به مساحت 650 کیلومتر مربع نیز برای واگذاری به بخش خصوصی در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه قرار گرفته است. 1500 میلیارد ریال برای تکمیل مطالعات اکتشافی پیش بینی شده است که در صورت صدور پروانه های اکتشافی، اقدام خواهد شد.
رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه این سازمان محدودیتی برای اکتشاف در استان ها ندارد، تصریح کرد: با توجه به پتانسیل های ارزشمند معدنی در استان کرمانشاه، تکمیل عملیات اکتشافی، فرصت های سرمایه گذاری را برای این استان فراهم خواهد کرد.
وی افزود: ایمیدرو به دنبال در اختیار گرفتن محدوده اکتشافی در مناطق نیست و به محض تعیین تکلیف محدوده ها، ضمن فراهم کردن زیرساخت های لازم، آماده حضور بخش خصوصی خواهد بود.
تدوین پیش نویس تفاهم نامه
جعفری با اشاره به تدوین پیش نویس تفاهمنامه بین ایمیدرو و استانداری کرمانشاه برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی این استان اظهار داشت: برای ورود به مراحل بعدی عملیات اکتشافی در این استان، نیاز به حمایت مسئولان منطقه جهت رفع مسائل زیست محیطی در محدوده های معدنی داریم.
وی افزود: احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس با 5 بسته تعریف شده با پتانسیل بیتومین، تعیین تکلیف حدود 2 هزار کیلومتر مربع پتانسیل یابی معدنی تا پایان مرداد امسال و برگزاری دوره های آموزشی شناخت و فرآوری سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در 4 شهرستان طی امسال، از جمله برنامه های ایمیدرو در استان مذکور است.

پیشرفت 18 درصدی احداث جاده دسترسی به معادن گیلانغرب

رئیس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: در حوزه زیرساخت، احداث راه دسترسی به معادن گیلانغرب به طول 10 کیلومتر و سرمایه گذاری 300 میلیارد ریال با پیشرفت 18 درصد در حال انجام است. به گفته وی، شناسایی و بررسی مطالعاتی سایر محورهای توسعه زیرساختی با همکاری سازمان صمت استان طی 3 ماه آینده انجام می شود.
جعفری افزود: توسعه خدمات صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی با محوریت توسعه بلوک بیتومین، طراحی واحدهای کوچک مقیاس فرآوری معادن بیتومین و ساخت یک واحد پایلوت فرآوری با همکاری مرکز تحقیقات فرآوری ایران و دانشگاه کرمانشاه با سرمایه گذاری ایمیدرو، جزو برنامه های دیگر این سازمان است.

تاکید بر فرآوری منابع معدنی داخل استان

بهمن امیری‌مقدم، استاندار کرمانشاه در این نشست ضمن اشاره به موضوع خام فروشی معادن گفت: برای جلوگیری از این مساله، باید تلاش کنیم تا در مقابل ارائه مجوز در حوزه معدن، موضوع فرآوری مطرح شود و منابع معدنی موجود در استان فرآوری شود.
وی ادامه داد: با توجه به معادن سنگ غنی در این استان، درخواست تاسیس شهر سنگ را داریم و امیدواریم این منطقه به عنوان قطب فرآوری شهر سنگ شود.

تفاهم نامه ارزشمند دارای طرح های اشتغال زا

محمد رشیدی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس در نشست مذکور با اشاره به تلاش و توانمندی مهندس جعفری در اجرای برنامه های ایمیدرو گفت: با توجه به عقب ماندگی استان کرمانشاه از نظر اقتصادی، نیاز است طرح هایی برای توسعه اقتصاد، رفع محرومیت و ایجاد اشتغال اجرایی شود.
وی ادامه داد: تفاهم نامه تدوین شده ارزشمند است و در آن طرح های اشتغال زا دیده می شود.