:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد

تلاش برای اعمال حداقل محدودیت‌های برقی در صنایع

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سعی بر این است که حداقل محدودیت های برقی برای صنایع اعمال شود.
کد خبر: ۱۹۳۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸
اقتصادگردان- مهدی نیازی در نشست با صنعتگران خوزستان که امروز، ۲۶خردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: باید از ظرفیت گفت و گو با صنعتگران به خوبی استفاده کرد و این گفت و گوها را در سطح خوزستان و کشور ارتقا داد. همیشه چالش هایی در حوزه تولید وجود دارد اما گفت و گو در خصوص این چالش ها می تواند بسیاری از موارد را حل و فصل و بار روانی این مسایل را مدیریت کند.

وی افزود: باید از ظرفیت های قانونی مصوب برای حل مشکلات واحدهای تولیدی استفاده شود. کارگروه تسهیل استانی می تواند بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی را حل کند و از این رو باید از چنین ظرفیت هایی در استان استفاده شود.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی نیز یکی دیگر از پتانسیل هایی است که باید در خوزستان مورد توجه قرار بگیرد. برگزاری این جلسات می تواند به حل بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی در استان کمک کند. مسایلی که در این جلسات مطرح می شود را می توان در مرکز به صورت قانونی پیگیری کرد و در این زمینه اختیارات بسیار خوبی به استان ها داده شده است.

نیازی عنوان کرد: تقریبا هیچ مساله ای در وزارت صمت وجود ندارد که استان ها نتوانند در خصوص آن تصمیم گیری کنند و اختیارات بسیار خوبی به استان ها داده شده است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بیش از ۵ سال است که به مساله تولید تاکید دارند، ادامه داد: فضای عمومی در کشور برای توجه به تولید وجود دارد و لازمه این کار این است که مسئولان و بخش تولید با یکدیگر گفت و گو کنند و این گفت و گو ها را به پیشنهاد تبدیل کرده و از آن نتیجه لازم را بگیرند.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید تلاش کنیم مشکلات بخش تولید که بخش عمده ای از آن ها انباشت مسایل و مشکلات گذشته است حل شود زیرا این انباشت مسائل و مشکلات گذشته باعث فشار مضاعف بر تولید کننده شده است.

نیازی با بیان اینکه قبول داریم انگیزه سرمایه گذاری در خوزستان کم است، ادامه داد: برای هر شهرستان یک برنامه سرمایه گذاری در دست تدوین است و این پروژه از سال گذشته آغاز شده و حتی یک کارگروه نیز در این زمینه تشکیل شده است.

وی افزود: باید یک بسته تشویقی سرمایه گذاری متناسب با نوع و شرایط سرمایه گذاری در هر منطقه تهیه و تدوین شود. از مسئولان استانی درخواست داریم تا این بسته تشویقی سرمایه گذاری را متناسب با شرایط استان خود تدوین کنند. وزارت صمت نیز در این زمینه تمام ظرفیت ها را به کار خواهد گرفت تا این بسته های تشویقی محقق شوند.

نیازی با بیان اینکه در حوزه سرمایه گذاری در صنعت برق بسیار ضعیف عمل شده است، گفت: وزارت نیرو امسال با محدودیت هایی مواجه شده و این محدودیت ها به ما ابلاغ شده است. سعی بر این است که حداقل محدودیت های برقی برای صنایع اعمال شود.

وی افزود: برای جلوگیری از قطع برق واحدهای تولیدی در حال رایزنی هستیم و مقرر شده است مدیریت مصرف برق برای واحدهای تولیدی به استان واگذار شود.