:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

۱۹ کانال و صفحه مجازی فعال در حوزه ارز فردایی مسدود شد

فرمانده انتظامی کل کشور گفت: پلیس از تاریخ ۱۱ خرداد ماه جاری طرح ویژه‌ای را در خصوص معامله ارز فردایی اجرا کرده که در این مدت منجر به شناسایی و مسدود شدن ۱۹ کانال و صفحات مجازی فعال در این حوزه شده است.
کد خبر: ۱۹۳۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶
اقتصادگردان- به گزارش ایبِنا؛ سردار حسین اشتری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در ستاد انتظامی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در خصوص معاملات ارزی فردایی متاسفانه افرادی هستند که سودجویی می‌کنند و در این اوضاع و احوال اقتصادی به دنبال منافع شخصی خودشان هستند.
برخی سودجویان و معامله‌گران ارز با راه انداختن صفحات و کانال‌هایی در فضای مجازی قیمت ارز فردا را اعلام می‌کردند و باعث ایجاد آشفتگی در بازار ارز می‌شدند.از نظر قانون و بر اساس مصوبات اخیر سران قوا معاملات فردایی سکه و طلا ممنوع اعلام و به پلیس اجازه برخورد با متخلفان در این حوزه داده شد.
معاملات فردایی یک حرکت غیرقانونی است و همه دستگاه‌های مسوول باید افرادی را که در این زمینه فعالیت دارند، شناسایی کنند ؛ پلیس با اشرافی که داشته اقدامات بسیار خوبی را در این زمینه انجام داده است.
افرادی که در زمینه ارز فردایی فعالیت می‌کردند توسط پلیس شناسایی و با هماهنگی دستگاه قضایی دستگیر و تحویل مسوولان قضایی شدند و مقادیر زیادی هم اسناد و مدارک و محتویات پرونده در اختیار ما است که با هماهنگی دستگاه قضایی رسیدگی لازم به این موضوع خواهد شد.
پلیس طی ماه‌های گذشته در امر مقابله با مخلان اقتصادی گام های خوبی را برداشته و کشفیات قابل ملاحظه‌ای را داشته‌ایم و این امر در موضوع آرامش بخشی به مجموعه اقتصادی کشور تاثیر گذار بوده است.۶۵ متهم اصلی در زمینه معاملات فردایی شناسایی و دستگیر و حدود ۲ میلیون و ۳۰ هزار قطعه ارز غیرقانونی نیز کشف شده است.