:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
فروردین:

وزارت اقتصاد بازاریان و کسبه را دریابد

نماینده مردم فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی کشور خواستار توجه این دو نهاد به بازاریان و کسبه درباره محاسبه مالیات آنها شد.
کد خبر: ۱۹۳۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
اقتصادگردان- محمد مهدی فروردین نماینده فیروزاباد در جلسه روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر نفت گفت: با توجه به فوت دو نفر در یک خانواده در بخش دهرم شهرستان فراشبند و همچنین سوختگی بالای ۴۳% سه نفر از فرزندان این مرحوم به خاطر انفجار کپسول گاز نسبت به گازرسانی به این منطقه محروم اقدامی عاجل صورت بگیرد.

وی همچنین در تذکری به وزیر کشور خاطرنشان کرد: تقاضا دارم هر چه زودتر نسبت به تعیین تکلیف استخدامی‌های آزمون فراگیر هشتم وزارت کشور در سال ۹۹ و به ویژه شروع به کار استخدامی‌های استانداری فارس که انتظار یک سال و شش ماهه روح و روان آنها و خانواده‌های‌شان را نشانه رفته است، اقدامی عاجل انجام شود.

این نماینده مجلس در تذکر دیگری به وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اعتراض کسبه نسبت به میزان مالیات تعیین شده اظهار کرد: بازاریان و کسبه عزیز را دریابید؛ چرا که این قشر مانند سایر اقشار به مدت دو سال درگیر کرونا بودند و درآمدی نداشتند و امروز نیز در حال سپری کردن دوران پساکرونا هستند.

فروردین ادامه داد: این انصاف نیست که بخواهیم مالیات‌های سال‌های گذشته را به صورت یکجا از این عزیزان دریافت کنیم. همچنین محاسبه مالیات‌های سنگین جدید برای قشر مظلوم، ظلمی آشکار است. خواهشمندم اجازه دهید که بازاریان و کسبه نفس بکشند.

وی همچنین در تذکر دیگری به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در موضوع صدور مجوزهای معادن شن و ماسه استعلام از همه دستگاه ها گرفته می شوند به جز از سازمان امور عشایر در حالی که این مجوزها دقیقاً در مراتع عشایر و ایل راه های عشایر صادر می شود؛ انتظار می‌رود که در صورت اولین مجوزهایی از سازمان امور عشایر نیز استعلاماتی انجام شود.