وی همچنین خاطرنشان کرد: باید طی ۲۴ ساعت مکانیزمی راهاندازی شود و سامانهای ایجاد کنید که اگر ریالی اضافهتر از قیمت مصوب گرفته شده، به افراد برگردانده شود. زارعپور خطاب به محمود لیائی -مدیرعامل شرکت ملی پست- این شرکت را موظف کرد به دلیل زمانگیر بودن فرآیندهای اداری ثبت شکایات، سامانه آنلاینی ظرف ۲۴ ساعت آینده راهاندازی کند که افراد شماره مرسوله خود را وارد کرده تا اگر هزینه اضافهای از آنها گرفته شده، به صورت سیستمی بازگردانده شود.
در حالی که روز شنبه اخباری مبنیبر افزایش دو برابری تعرفههای پستی منتشر شده بود، مهدی سالم -سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات- در توئیتر گفته بود: افزایش چند برابری هزینه خدمات پستی تکذیب میشود. جای نگرانی برای کسبوکارهای خانگی و مشاغل بهرمند از خدمات پستی وجود ندارد.
پیش از این لیایی درباره تعرفههای پستی گفته بود: تعرفههای پستی در دی ماه ۱۴۰۰ در مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات مصوب شده و ما اجازه پیادهسازی آنها را داشتیم، اما به دلیل تصمیم ستاد تنظیم بازار که تا انتهای سال بنا به دستور رئیس جمهوری هیچ تعرفه دولتی افزایش پیدا نکند، اجرای این مصوبه معلق ماند و به تشکیل اولین جلسه ستاد تنظیم بازار بعد از سال جدید موکول شد.
او همچنین با بیان اینکه با تغییر تعرفههای پستی، از معضلی که اکنون دست به گریبانش هستیم، رهایی پیدا میکنیم، گفته بود: ما در حال حاضر بین ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان روزانه ضرر میدهیم، این ضرر هم بیشتر به این خاطر است که هزینه تمام شدن قبول مرسوله، تجزیه مبادلات، رهسپاری و توزیع، تقریبا دو برابر نرخ تعرفه فعلی است. هر چقدر که ما بتوانیم جلوی این ضرر را بگیریم، به سمت سوددهی میرویم.