:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۳.۷۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۶
عسگری:

دولت نسبت به تقویت تولید داخلی گندم به ویژه کشت پاییزه اقدام کند

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی از دولت خواست تا مراقب باشد که در بازی قحطی هراسی با رمز فریبنده جنگ اوکراین نیفتد.
کد خبر: ۱۹۲۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
اقتصادگردان- مهدی عسگری در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکی شفاهی بیان کرد: مجمع سازمان بهداشت جهانی که هم اکنون در ژنو در حال برگزاری است، ثمره دو سال کروناهراسی را در قالب پیش نویس معاهده ای استعماری مورد بررسی قرار داده است، بنابراین دولت باید هوشیار باشد که بر اساس اصل ۱۵۳ قانون اساسی زیر بار تحمیل اینگونه اسناد استعماری نرود.

وی افزود: قطعه تکمیلی این پازل نیز که توسط نظام چپاول جهانی در حال تدوین است، بحث قحطی هراسی است که به صورت مصنوعی با رمز فریبنده جنگ اوکراین در افکار عمومی القاء می‌شود، دولت نیز باید هوشیار باشد در دامن زدن به این بازی ساختگی به دام نیفتد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس تاکید کرد: دولت باید از فرصت افزایش ذخایر کالاهای حیاتی کشور به ویژه فرصت خرید مناسب از روسیه و به خصوص در زمینه آرد و گندم و نسبت به تقویت تولید داخلی گندم به ویژه کشت پاییزه اقدام کند. همچنین فرصت افزایش نرخ خرید تضمینی گندم که توسط کمیسیون تلفیق تصویب شده را نیز باید در دستور کار خود قرار دهد تا از این مرحله سخت عبور کنیم و کشور در ماه‌های آتی با مشکل مواجه نشود.