:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس مطرح کرد

اطلاعات نادرست و متناقض در سامانه یارانه دولت اصلاح شود

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس با بیان این که بعضا اطلاعات نادرست و متناقضی از سامانه دولت درباره افراد مستحق دریافت یارانه منتشر شده است، گفت: اگر این ایرادات اصلاح نشود، اصلاح اقتصادی به ضد خودش بدل خواهد شد.
کد خبر: ۱۹۲۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
اقتصادگردان- سید جلیل میرمحمدی میبدی در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن تبریک سالروز فتح خرمشهر ضمن محکوم کردن ترور شهید صیاد خدایی گفت: اگر چه همه مردم ضرورت جراحی اقتصادی را قبول دارند و آن را تأیید می‌کنند. در عین حال انتقادات جدی به نحوه عملکرد وجود دارد. بسیاری از کسانی که یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان می‌گرفتند، حذف شدند. بعضا اطلاعات نادرست و متناقضی از سامانه دولت درباره افراد مستحق دریافت یارانه منتشر شده است.

وی ضمن انتقاد از گران شدن بسیاری از کالاها که ربطی به ارز ۴۲۰۰ تومانی نداشت، گفت: اگر این ایرادات اصلاح نشود، قاطبه مردم بوی عدالت و رفاه را احساس نخواهند کرد و این طرح به ضد خودش بدل خواهد شد. باید مهار نقدینگی و تورم توجه کنید.

میرمحمدی میبدی خطاب به سید ابراهیم رئیسی گفت: بانک‌های خصوصی همچنان تولید نقدینگی می‌کنند. اگر این روند ادامه پیدا کند، برای سامان دهی بانک‌های خصوصی مجددا مجبور به جراحی اقتصادی خواهیم شد. بنابراین باید به جزئیات باید توجه کرد.

از ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده سلامت ۳۰۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم گفت: یک درصد مالیات بر ارزش افزوده طبق قانون مربوط به تأمین زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی این کشور است. سال گذشته این یک درصد به مبلغ ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان وصول شده است. دولت جدید حق الناس سلامت مردم به گردن نگیرید. سال گذشته از مبلغ نامبرده، فقط ۳۰۰۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد. این یعنی ۱۴ هزار میلیارد تومان خانه بهداشت ساخته نشد، تجهیز نشد و داروی خانه بهداشت و روستاها تأمین نشد، درمان، پرداخت پزشک خانواده در ر وستاها انجام نشد. چرا این حق الناس را به گردن بگیریم؟ از نمایندگان می‌خواهم که با همکاری با کمیسیون بهداشت این مطالبه به نقطه مطلوبی برسد.

وی با بیان اینکه بسیاری از دستگاه‌ها حق معلولین را اجرا نکرده‌اند، گفت: متناسب سازی حقوق و مزایای بازنشستگان کشوری و لشکری است. ستاد متناسب سازی تشکیل شود. یک دوازده حقوق این عزیزان را بدهید تا وقتی که سهام شرکت‌های دولتی به فروش برسد. حلال احمر نزدیک به چند هزار امدادگر دارد که ۲۲۰ ساعت در ماه کار می‌کنند و یک میلیون ۲۰۰ ، ۳۰۰ هزار تومان می‌گیرند. امدادگری در شب و جاده بر عهده آنها است و در کنار کمبود تجهیزات به کنار، حق و حقوقشان پرداخت نمی‌شود.