:
كمينه:۲۳.۷۳°
بیشینه:۲۳.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
محمدی:

وظیفه دولت است که شرایط یارانه بگیران را احراز کند نه مردم

نماینده مردم بافت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حذف برخی از مردم از دریافت یارانه کالاهای اساسی گفت: دولت باید شرایط یارانه بگیران را احراز کند نه اینکه مردم به دنبال اثبات واجدالشرایط بودن باشند.
کد خبر: ۱۹۲۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
اقتصادگردان- صمدالله محمدی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی، با تبریک سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، بیان کرد: در زمان جنگ تحمیلی هشت ساله آمریکا و ایادی زبونش هزاران بار قوی تر از ما بودند، در حالی که امکانات از زمان کشور هزاران بار ضعیف‌تر از امکانات و قدرت فعلی بود، اما با رهبری مردی خدایی و همراهی ملت در آن جنگ پیروز شدیم؛ چرا که اولویت آن زمان دفاع ایثارگرانه در مسیر ولایت و سایر ارزش های ناب اسلام بود.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: امروز در شرایطی که هزاران بار قوی‌تر از دوران دفاع مقدس هستیم، اولویت اصلی دشمن یعنی آمریکا جنگ اقتصادی است و مهمترین هدفش شلیک به نقطه امید مردم ایران است که پیروزی در مقابل این دشمن دیرینه تنها با ولایت پذیری و شکل گیری جبهه متحد در مقابله با این جنگ ظالمانه محقق خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه این پیروزی الزامات خود را می طلبد، گفت: امروز علیرغم همسویی ارکان نظام با رویکرد انقلابی، متاسفانه هنوز در داخل کشور جبهه ای متحد در مقابله با این جنگ ظالمانه شکل نگرفته و به نظر می رسد اقدامات به صورت جزیره ای و خارج از چارچوب شناخت و بعضا غیرتخصصی انجام می شود، لذا وظیفه داریم برای مدیریت جنگ اقتصادی و در اولویت قرار دادن فرامین رهبر معظم انقلاب در خصوص اجرایی شدن راهبردهای قرارگاه جنگ اقتصادی را همواره در دستور کار داشتیه باشیم.

محمدی در ادامه ضمن تشکر از اقدامات رئیس جمهور در خصوص اجرای طرح های مربوط به ساماندهی وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم و موضوع کالاهای اساسی، گفت: باید در اجرای این طرح مهم چند نکته حائز اهمیت مورد توجه و تاکید دولت قرار گیرد که از جمله آنها این است که پایگاه جامع رفاه ایرانیان که مبنای تصمیمات دهک های کشور می باشد، دارای نقص جدی اطلاعات است و متاسفانه همان اطلاعات هم به روز نیست و از همه مهم تر فرمول محاسباتی مربوط به دهک بندی در خصوص این موضوع دارای اشکالات اساسی می باشد.

وی افزود: آنچه به عنوان نماینده مردم در حوزه انتخابیه و سایر نقاط کشور با آن مواجه شده ام، عدم وجود دقت لازم در دهک بندی اطلاعات مردم کشور است که موجب حذف بخش زیادی از آحاد جامعه در خصوص دریافت یارانه کالاهای اساسی گردیده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه در این خصوص پیشنهاد داد که یارانه کالاهای اساسی به همه مردم به جز گروه هایی که خود تمایل نداشته و یا بر اساس اطلاعات دقیق اقتصادی آنها، به تشخیص دولت فاقد شرایط می باشند تعلق گیرد، یعنی دولت باید شرایط یارانه بگیران را احراز کند نه اینکه مردم به دنبال اثبات واجدالشرایط بودن باشند.

محمدی همچنین رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر امور اقتصاد و دارایی را مورد خطاب قرار داد و در خصوص مشکلات حوزه انتخابیه اش گفت: استان کرمان طی سال‌های گذشته با مدیریت سازمان مالیاتی و همکاری فعالان اقتصادی و پشتیبانی نمایندگان مجلس از ظرفیت های مالیاتی به صورت کامل استفاده کرده و جز استان های برتر کشور از لحاظ وصول مطالبات مالیاتی است، اما گلایه جدی داریم چرا که می باید بخشی از این منابع برای انجام عمرانی استان کرمان و شهرستان های جنوب و شرق استان اختصاص یابد تا محرومیت های زیاد و عمیق این مناطق را حل و فصل نماید اما در عمده موارد این منابع برگشت داده نشده است و لازم است اصلاح این موضوع در دستورکار دولت قرار گیرد.

وی خطاب به رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مردم حوزه انتخابیه انتظار دارند پاسخ دغدغه های تلنبار شده‌شان را در سفر جنابعالی به استان کرمان به نیکی دریافت کنند. بهترین هدیه و خدمتی که باید در اولویت دولت قرار گیرد فعال شدن پروژه های زیرساختی و راه های مواصلاتی استان است.

نماینده مردم بافت در مجلس در پایان نطق خود خطاب به مسئولان گفت: کم توجهی به حوزه انتخابیه و توزیع ناعادلانه صنعت، بسترساز مهاجرت ۵۰ درصدی مردم به ویژه جوانان به استان های همجوار شده است.