:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رحیمی‌جهان‌آبادی:

قانون تسهیل صدور مجوزها در اجرا با مشکلات عدیده‌ای مواجه است

نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در مسیر اجرا با مشکلات عدیده‌ای مواجه بوده و هنوز دستگاه‌های زیادی به درگاه ملی صدور مجوزها متصل نشده است.
کد خبر: ۱۹۲۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
اقتصادگردان- جلیل رحیمی جهان‌آبادی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی درباره ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی در اجرای ماده ۷ قانون اصل ۴۴ قانون اساسی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی اقدامات موثری را برای بهبود فضای کسب و کارها انجام داده که یکی از آنها تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار است اما اگر بخواهیم این قانون به عنوان یادگاری از مجلس در اقتصاد باقی بماند باید به نحوی اجرایی شود که آثار آن در زندگی مردم مشخص گردد. این قانون اکنون در بخش اجرا با مشکلات عدیده‌ای مواجه است.

وی در ادامه اظهار کرد: بسیاری از دستگاه‌ها هنوز به درگاه ملی مجوزها متصل نشده‌اند. قانون باید به شکل دقیقی اجرایی شود. امروز در بسیاری از کشورها مجوزها بی‌نام صادر می‌شود و اصلا نیازی نیست یک سرمایه‌گذار وقت و انرژی خود را بگذارد و به دنبال صدور مجوز بدود.

نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بهتر است در قانون نیز ما صدور مجوزهای بی‌نام را پیش‌بینی کنیم تا مجوزها در اختیار افرادی سرمایه‌گذار قرار گرفته و کوتاه‌ترین زمان در این مسیر گرفته شود. برخی از فعالیت‌های کشاورزی و دامپروری در این قانون دیده نشده است.