:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رئیس بنیاد مسکن:

رئیس جمهور به وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی عنایت دارد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور عنایت ویژه‌ای به پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی دارد گفت: در انتظار ضمانت‌نامه‌ای هستیم که سازمان برنامه و بودجه طبق آن پرداخت مابه‌التفاوت سود را تضمین کند که انشاالله به زودی محقق می‌شود.
کد خبر: ۱۹۲۱۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲

اقتصادگردان- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور عنایت ویژه‌ای به پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی دارد گفت: در انتظار ضمانت‌نامه‌ای هستیم که سازمان برنامه و بودجه طبق آن پرداخت مابه‌التفاوت سود را تضمین کند که انشاالله به زودی محقق می‌شود.

اکبر نیکزاد - رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بنیاد مسکن و وزارت کشور در زمینه توسعه و عمران روستایی اظهار کرد: چند روز پیش در جلسه سوم شورای عالی مسکن خدمت رئیس جمهور بودیم که بنده مشکلات مسکن روستاییان را در میان گذاشتم.

وی افزود: موضوعی که در این جلسه مطرح شد این بود که سازمان برنامه و بودجه نامه‌ی مربوط به مابه التفاوت یارانه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی را ارائه و مابه‌التفاوت سود را تضمبن کند که هنوز ابلاغ نشده است.

رئیس بنیاد مسکن تصریح کرد: با این وجود آیت الله رئیسی - رئیس جمهور، عنایت ویژه ای به وام مسکن روستاییان دارد و یقین داریم که موانع هم برطرف می‌شود.

نیکزاد با اشاره به اینکه سود تسهیلات مسکن روستایی ۵ درصد است گفت: سازمان برنامه و بودجه باید مابه التفاوت ۱۳ درصد را تضمین کند. من در حاشیه جلسه شورای عالی مسکن با برخی از عزیزان سازمان برنامه و بودجه صحبت کردم گفتند این عدد سنگینی است.

وی تاکید کرد: من گفتم اگر تسهیلات محقق نشود با خانه‌های نیمه کاره روستاییان مواجه می‌شویم که روی فوندانسیون مانده است و دردی دوا نمی شود. روستاییان در زمینه تامین محصولات کشاورزی و گندم به کشور و مملکت محبت دارند بنابراین باید در زمینه ساخت مسک به آنها کمک شود.

در این نشست، مهدی جمالی‌نژاد ـ معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور اظهار کرد: مسیر پیشرفت کشور از رشد و توسعه‌ی روستاها می‌گذرد. اما حدود ۱۰۰ سال است که توزیع ناعادلانه خدمات و امکانات باعث توسعه نامتوازن کشور و خالی شدن روستاها از جمعیت شده است. با وجود آنکه نهادهای مختلف زحمات زیادی کشیده‌اند امروزه روستاها و شهرهای میانی کشور خالی از سکنه شده‌اند.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه مشترکی که امروز بین وزارت کشور و بنیاد مسکن منعقد می‌شود گفت: این تفاهم‌نامه در جهت ایجاد هم‌افزایی و همکاری به منظور حل مشکلات و کمک به توسعه روستاها امضا می‌شود. وزیر کشور عنایت ویژه‌ای به روستاها دارد و در این خصوص قرارگاه تشکیل داده است که مرتب مسائل روستاها دنبال می‌شود.

هم‌چنین اکبر نیکزاد ـ رییس بنیاد مسکن درخصوص این تفاهم‌نامه گفت: طی حدود یک ماه گذشته جلساتی داشتیم که مفصل درباره مسائل و مشکلات روستاها و زمینه‌های همکاری بین بنیاد مسکن صحبت شد. وزیر کشور دستور اکید داد که بایستی زمینه همکاری بنیاد با دهیاری‌ها فراهم شود و برای این تفاهم‌نامه ساعت‌ها وقت گذاشتیم.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: مردم همکاری خوبی با طرح تحول اقتصادی دولت دارند. کانون اقتصاد مقاومتی، روستاهاست؛ زیرا روستا محل تولید است. دهیاران نیز در خط مقدم ارایه خدمات به روستاها هستند. ما هم در زمینه‌های مختلف اعم از عمران و مسکن روستایی فعالیت  داریم که امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه شاهد بهبود کارها باشیم.

نیکزاد با اشاره به ارایه قیر رایگان به روستاها گفت: یکی از مزایای چنین تفاهم‌نامه‌هایی ایجاد هم‌افزایی و همدلی است. به طور مثال ما قیر رایگان داریم ولی برای تبدیل آن به آسفالت با محدودیت منابع مواجه بودیم. در این خصوص با بنیاد مستضعفان جلسه گذاشتیم و گفتیم ما قیر رایگان می‌دهیم و شما آسفالت روستاها را بر عهده بگیرید که این اقدام صورت گرفت. در مناطق آزاد با دکتر سعید محمد نیز تماس گرفتیم و همین اقدام در آن‌جا نیز انجام شد.

در ادامه این نشست، جمالی‌نژاد به ۳۷۰ وظیفه مختلف شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اشاره کرد و گفت: امروز زیرساخت‌های کالبدی روستاها خوب است اما در موضوعات نرم‌افزاری کمبودهایی وجود دارد. مثلا آب و برق و گاز هست اما اشتغال نیست که باید بر روی این مسائل کار شود.