:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
وزیر صمت در حاشیه جلسه دولت خبر داد

واردات خودروی اقتصادی به جای خودروی گران قیمت و تجملاتی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دنبال این هستیم که خودروی اقتصادی به جای خودروی گران قیمت و تجملاتی وارد شود.
کد خبر: ۱۹۲۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
اقتصادگردان- سیدرضا فاطمی امین در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران درباره اوضاع بازار گفت: ما در هفته گذشته قیمتی در مورد چند قلم از کالاها مثل روغن و لبنیات داشتیم و در هفته اول تمرکز ما روی توزیع بود که خوشبختانه انجام شده و نگرانی‌های مردم برای مواجه شدن با کمبود کالا مرتفع شد.

وی افزود: در مرحله بعد قیمت ها را مدیریت می‌کنیم و از هفته آینده سامانه نظارت مردمی شروع به کار می‌کند و در کل کشور اجرایی خواهد شد. متاسفانه  ۳۰ درصد از اصناف پروانه کسب و کار ندارند که کار نظارت را با مشکل مواجه می‌کند و ما قیمت‌ها را کنترل می‌کنیم که در حد مجاز باشد و شرکت های پخش را کنترل می‌کنیم.

وزیر صمت ادامه داد: کانال ارتباطی ما ۱۲۴ است و کار کاملا الکترونیکی است و سریع پاسخگوست. 

فاطمی امین افزود: از هفته آینده، برگه‌های نظارت مردمی روی کالاها درج می‌شود و شهروندان اگر تخلفی دیدند و رضایتی دارند با اعلام سامانه و یک اپلیکیشن به اسم "صمت من" می توانند آن را اعلام کنند و به صورت خودکار قابل کنترل خواهد بود. اگر شکایتی دارند آن را گزارش می‌دهند و علاوه بر گزارشگری، این سامانه وضعیت آن واحد صنفی را مشخص می‌کند و خود کنترلی برای اصناف هم ایجاد می‌کند و نظارت را گسترده می‌سازد؛ لازم نیست بازرسان ما سرکشی داشته باشند.

وزیر صمت درباره انحصار واردات خودرو نیز تصریح کرد: انحصاری نیست. کلیات آن در دولت مصوب شد و در مورد یکی از بندهای آن سوالاتی مطرح شد و قرار شد کمیسیون اقتصادی آن را بیشتر بررسی کند. در این آیین نامه انحصاری نداریم و دنبال این هستیم که خودروی اقتصادی به جای خودروی گران قیمت و تجملاتی وارد شود و  تمرکز بیشتر بر واردات خودروی اقتصادی است.