:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۵.۷۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
دلار آمریکا 30300 و سکه به 14 میلیون و 250 هزار تومان معامله شد

کاهش ۱۵۰ هزار تومانی قیمت سکه

سه‌شنبه، ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در بازار آزاد هر دلار آمریکا 30300 معامله شد و سکه به 14 میلیون و 250 هزار تومان رسید. نرخ دلار در صرافی‌های بانکی با ۴۴ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۵ هزار و ۶۴۱ تومان معامله شد.قیمت فروش با ۸۹ تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته برابر با ۲۸ هزار و ۲۵۵ تومان بود.قیمت خرید هر دلار ۲۵ هزار و ۳۸۶ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۷ هزار و ۹۷۴ تومان اعلام شد
کد خبر: ۱۹۲۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۶
خبراقتصادی – محسن شمشیری
سه‌شنبه، ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در بازار آزاد هر دلار آمریکا 30300 معامله شد و سکه به 14 میلیون و 250 هزار تومان رسید. نرخ دلار در صرافی‌های بانکی با ۴۴ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۵ هزار و ۶۴۱ تومان معامله شد.
قیمت فروش با ۸۹ تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته برابر با ۲۸ هزار و ۲۵۵ تومان بود.قیمت خرید هر دلار ۲۵ هزار و ۳۸۶ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۷ هزار و ۹۷۴ تومان اعلام شد.
علاوه بر این، بهای خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۵ هزار و ۵۳۷ تومان و نرخ فروش آن ۲۵ هزار و ۷۶۹ تومان بود.
این در حالی است که نرخ خرید یورو در این بازار ۲۶ هزار و ۶۰۶ تومان و نرخ فروش آن نیز ۲۶ هزار و ۸۴۸ تومان اعلام شد.
همچنین، در سامانه نیما در معاملات، حواله یورو به قیمت ۲۶ هزار و ۱۵۴ تومان فروخته و حواله دلار به بهای ۲۵ هزار و ۱۰۳ تومان معامله شد.
افزایش قیمت دلار در صرافی‌های بانکی از ابتدای سال ۱۴۰۰ شروع شد و خرداد ماه وارد کانال ۲۶‌ هزار تومان شد و نوسان قیمت‌ دلار در صرافی‌های بانکی ادامه یافت. قیمت دلار به‌طور مشخص ۲۴ آذرماه در کانال ۲۷ هزار تومان ثابت ماند. در روزهای سرد زمستانی نرخ ارز سیر نزولی را شروع کرد و پس از ۶ ماه دوباره به کانال ۲۶ هزار تومان بازگشت و در آخرین روزهای دی‌ماه مصادف با ۲۷ این ماه دوباره به کانال ۲۵ هزار تومان بازگشت.

سیر نزولی قیمت‌ها ادامه داشت تا اینکه در ۱۷ بهمن ماه در کانال ۲۴ هزار تومان نوسان داشت. با شروع سال جدید قیمت دلار در صرافی‌های بانکی در قیمت ۲۵ هزار تومان نوسان داشت و تمایلی به خروج از این کانال ندارد.
قیمت سکه طرح جدید سه‌شنبه، ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ با ۱۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته به ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با قیمت ۱۳ میلیون و ۷۰۰ تومان معامله شد.
همچنین  نیم‌سکه بهار آزادی هفت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه چهار میلیون و ۸۷۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت خورد.
علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۳۶۵ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۹۱۷ هزار تومان شد.اُنس جهانی طلا نیز با قیمت یک‌هزار و ۸۲۸ دلار و ۹ سنت معامله شد.

قیمت جهانی طلا، تحت تاثیر کاهش دلار ثابت شد

قیمت طلا  سه‌شنبه ثابت بود زیرا کاهش ارزش دلار از تقاضا برای شمش با قیمت دلار حمایت کرد، اگر چه قدرت این فلز تا حدی با بهبود بازدهی خزانه‌داری آمریکا جبران شد.

بهای هر اونس طلا در ساعت ۶ و ۳۷ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۳.۸ درصد افزایش به ۱۸۲۷ دلار و ۷۰ سنت رسید و در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۲۱ درصد افزایش به ۱۸۲۸ دلار و ۷۰ سنت رسید.

شاخص دلار برای دومین جلسه متوالی کاهش یافت و هفته گذشته به بالاترین حد خود در ۲۰ سال گذشته رسید، پس از آن که داده‌های ضعیف اقتصادی از چین نگرانی‌ها را در مورد چشم‌انداز کاهش رشد جهانی برجسته کرد، اقتصاد جهانی در کانون توجه قرار گرفت.

دلار ضعیف تر، طلا را برای خریداران با ارزهای دیگر جذاب‌تر می‌کند. با این حال، بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده افزایش یافت و تقاضا برای طلای بدون بهره را محدود کرد.

قیمت طلا در روز دوشنبه پس از آن که در اوایل روز به پایین‌ترین حد سه و نیم ماهه سقوط کرد، اندکی افزایش یافت زیرا کاهش بازدهی خزانه‌داری باعث افزایش قیمت‌ها شد.

هر اونس نقره با قیمت ۲۱.۵۹ دلار ثابت بود و پلاتین با ۰.۱ درصد افزایش به ۹۴۶ دلار و ۸۵ سنت رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۲۰۱۸ دلار و ۱۵ سنت رسید.