:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
عضو فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی:

گم شدن ۴۶ درصد ارز نیمایی نهاده‌های دامی کشور در بازار

عضو هیأت رئیسه فراکسیون راهبردی مجلس از گم شدن ۴۶ درصد ارز ۴۲۰۰ تومانی نهاده‌های دامی توسط رانت خواران در سنوات گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۹۱۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷

اقتصادگردان- محمد وحیدی با اشاره به اینکه ذخایر کالاهای اساسی کشور وضعیت خوبی دارد، اظهار کرد: کشور در شرایط استقرار یک دولت مردمی و وضعیت سختی قرار دارد و برای به دست آوردن خروجی‌های قابل قبول باید انسجام همه مردم و دستگاه‌ها وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه معلمان پیش قراولان جهاد تبیین هستند، افزود: معلمان باید وضعیت کشور را به درستی تحلیل کنند و این تحلیل را به جامعه منتقل کنند.

عضو فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه طی سال‌های گذشته ۴۶ درصد ارز ۴۲۰۰ تومانی نهاده‌های دامی در بازار گم شده است، اضافه کرد: علت نارضایتی دامداران و آسیبی که به این حرفه وارد شده است، گم شدن ارزهای نیمایی مختص حوزه دام کشور در بازار است که به دست دامداران نرسیده است.

وحیدی با اشاره به اینکه ۲۷۰۰ نفر طی سال‌های گذشته ارز نیمایی دریافت کردند که تبدیل به کالا نشد و تنها سودجویان بهره‌برداری کردند، افزود: امنیت غذایی دنیا در وضعیت بحرانی است و قیمت مواد غذایی در برخی از کالاها در دنیا ۴ برابر شده است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس با بیان اینکه نمایندگان مجلس وکیل مردم هستند، تصریح کرد: در وضعیت کنونی نقش نمایندگان بسیار حساس است و باید نقص‌های دولت را آشکار کنیم اما اجازه بهره‌برداری به رسانه‌های معاند را ندهیم.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طول انقلاب اسلامی ۵ هزار شهید معلم و ۳۶ هزار شهید دانش آموز به انقلاب تقدیم شده است، افزود: این موضوع نشان دهنده اهمیت جایگاه فرهنگیان و دانش آموزان است که باید مورد توجه قرار گیرد.