:
كمينه:۲۳.۷۳°
بیشینه:۲۴.۷۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵

اولین دوره تحول دیجیتال در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور برگزار شد

اولین دوره تحول دیجیتال در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی با مشارکت مدیران ارشد این صنایع برگزار شد.
کد خبر: ۱۸۹۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱

اقتصادگردان -  همگام با روند سریع تحولات دنیا و ورود فناوری‌های جدید، سازمانهای پژوهشی و دانشگاه‌ها باید دانش خود را به طور مستمر و با سرعت بالا به روز نمایند. در این زمینه یکی از تکنولوژی‌های نوظهور، هوش مصنوعی و تحول دیجیتال است که امروزه مزیت رقابتی کشورها محسوب می‌شود. 
در راستای این امر و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب ( مدظله العالی) در خصوص هوش مصنوعی و ابلاغ نقشه راه تبدیل جمهوری اسلامی ایران به یکی از 10 کشور برتر دنیا در حوزه هوش مصنوعی، پژوهشگاه صنعت نفت بعنوان سازمان پژوهشی پیشگام در صنعت نفت با مشارکت شرکت توسعه فناوری اطلاعات هشت بیت به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ دانش بنیان دانیال موج و با همراهی دانشگاه علوم تحقیقات و فناوری کشور ضمن بهره گیری از توان بالای متخصصین بومی، اقدام به برگزاری اولین دوره تحول دیجیتال در صنعت نفت،گاز و پتروشیمی با مشارکت مدیران عالی رتبه این صنعت نمود.
هدف از برگزاری این دوره بهره گیری از جدیدترین و کاربردی‌ترین محتوای علم هوش مصنوعی و تحول دیجیتال و دانش برترین متخصصان کشور است، بطوریکه بخشهای مختلف بالادست و پایین‌دست صنعت نفت، انرژی و محیط زیست مجهز به فرآیندهای تحول دیجیتال و هوش مصنوعی شوند تا صنعت نفت بتواند همگام با دیگر صنایع دیجیتال دنیا حرکت کند. 
بنابراین با توجه به اهمیت بالای پیاده سازی فناوریهای مبتنی بر نسل چهارم در صنعت نفت و گاز، پژوهشگاه صنعت نفت در راستای ماموریت آینده پژوهی و آینده نگری خود با همکاری دانشگاه علوم، تحقیقات و فناوری و هلدینگ دانیال موج اقدام به برگزاری " کارگروه تحول دیجیتال " نموده است تا از این طریق بتواند به پیاده سازی فناوری‌های هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء صنعتی، دوقلوی دیجیتال یا همزاد دیجیتال، واقعیت مجازی شتاب بیشتری ببخشد.
لازم به توضیح است که با کمک فناوری‌های مبتنی بر الگوهای داده محور و هوش مصنوعی میتوان از حجم عظیمی از داده‌هایی که در صنعت نفت و گاز کشور وجود دارد برای تولید ثروت، ارتقای بهرهوری و سودآوری بالاتر بهره برد. توجه شود که ارزش داده‌ها کمتر از ذخایر نفت و گاز کشور نیست و میتوان نهایت استفاده از داده‌ها را در بهینه‌سازی، پیش‌بینی محصولات نفتی و کاهش آلایندههای زیست محیطی استفاده نمود. بر همین اساس
 BIG DATA
MACHINE LEARNING
 ARTIFICAL INTELLIGENCE
DATA PROCESSING
Data Reconciliation 
AUGMENTED REALITY 
VIRTUAL REALITY
5G 
Private Networks 
IoT
INDUSTRIAL IoT
 DIGITAL TWIN 
Digital Transformation in Organization

از محورهای اصلی ارائه شده در این دوره بود که توسط تیمی از متخصصان و نخبگان کشور و بر مبنای جدیدترین متدهای آموزی روز دنیا، ارائه گردید .
در این دوره دو روزه که در محل سالن همایش های پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، 27 نفر از مدیران صنایع نفت، گاز و پتروشیمی از سراسر کشور حضور بهم رساندند و با جدیدترین تکنولوژی های دنیا برای تحقق تحول دیجیتال آشنا شدند .
اولین دوره "تحول دیجیتال در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی" در روزهای 19 و 20 اسفند ماه سال جاری در پژوهشگاه صنعت نفت، سالن همایش کاسپین برگزار شد.