:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۴.۷۹°
Updated in: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
وزیر صمت:

تورم بیماری مزمن اقتصاد کشور است، ایجاد شفافیت با درج قیمت تولیدکننده

وزیر صمت، تورم را بیماری مزمن اقتصاد ایران دانست که مدت کم و کوتاه حل نمی شود و نیازمند اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور است و تصریح کرد: خبر خوب این است که در چند ماه گذشته اتفاقات بزرگی در جهت اصلاح ساختار اقتصادی کشور رخ داده است.
کد خبر: ۱۸۷۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵
اقتصادگردان- سید رضا فاطمی امین در جلسه شورای اداری شهرستان صومعه سرا، با اشاره به نگاه مثبت و حمایتی وزیر جهاد کشاورزی از منابع طبیعی در حوزه باغات توت و ابریشم، اظهار کرد: در وزارت صنعت، معدن و تجارت یک اصلاح ساختار انجام دادیم و دفتر تخصصی صنایع سلولزی و دفتر ویژه تجهیزات کشاورزی و راه سازی را راه اندازی کردیم که تا پایان سال آینده اجرایی می شود.

وی با اشاره به وضعیت موجود و نگاه کلان آتی کشور، افزود: از سال ۹۷ تاکنون با تورم های بالای ۲۵ درصد مواجه هستیم که در تاریخ اقتصاد ما بی نظیر بوده است؛ حتی امسال به بالای ۶۰ درصد تورم رسیدیم و لذا چهار سال پیاپی تورم بالا فشار زیادی را بر مردم وارد کرده است و همه مدیران و فعالات اقتصادی و مردم باید برای رفع این مشکل همکاری کنند.

وزیر صمت، تورم را بیماری مزمن اقتصاد ایران دانست که مدت کم و کوتاه حل نمی شود و نیازمند اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور است و تصریح کرد: خبر خوب این است که در چند ماه گذشته اتفاقات بزرگی در جهت اصلاح ساختار اقتصادی کشور رخ داده و برخی از این تغییرات اکنون قابل مشاهده است و برخی دیگر سال های آینده شکار می شود.

امین، به کاهش قیمت فولاد و ورق آهن و سیمان در چهار ماه گذشته اشاره کرد و گفت: این کاهش قیمت با سیستم های قضایی و نظارتی و بازرسی و تعزیراتی نبوده و کاملا بازار تنظیم شده است.

وی یکی دیگر از اقدامات مثبت دولت در چند ماه گذشته را درج قیمت تولیدکننده به جای مصرف کننده بر روی کالا دانست و بیان کرد: نوعی شفافیت ایجاد شده که باعث کاهش قیمت می شود و مردم ناظر ما هستند. در این راستا شاهد کاهش ۱۵ درصدی تورم مصرف کننده و ۲۶ درصدی تورم تولیدکننده هستیم.

وزیر صمت، با اشاره به تمرکز دولت بر مسئله ارز ۴۲۰۰ تومانی، خاطرنشان کرد: این طرح را به گونه ای اجرا خواهیم کرد که کمترین آسیب را داشته باشند؛ اگرچه وضع موجود قابل دفاع نیست و یارانه نهاده ها واقعا به مصرف کننده نمی رسد.

وی زراعت چوب و برنج و ابریشم و مرغداری را مورد توجه شهرستان صومعه سرا دانست و یادآور شد: آمایش صنعتی، معدنی و تجاری استان ها را آغاز کردیم و برای همه شهرستان ها ظرفیت های اشتغال را متناسب با بیکاری فراهم خواهیم کرد تا توسعه متوازن اتفاق بیفتد.