:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
سعیدی:

مافیای صنعت خودرو را محدود کنید

نماینده مردم چابهار در مجلس یازدهم نسبت به «اعتماد بی‌حدوحصر» به روسیه و چین هشدار داد و از قوه مجریه خواست تا مجلس را از مفاد مفاد تفاهم نامه ۲۵ ساله با چین مطلع کند.
کد خبر: ۱۸۷۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
اقتصادگردان- معین الدین سعیدی در نطق میان دستور ضمن تشکر از اقداماتی که برای سیل اخیر چابهار انجام شد، گفت: اگر روی مسیر رودخانه باهوکلات بندهای تأخیری داشتیم، شاهد هدررفت میلیاردها متر مکعب آب نبودیم.

نگاه به شرق نباید آمیخته به اعتماد بی‌حدوحصر باشد
نمایندگان مجلس را از مفاد تفاهم نامه ۲۵ ساله با چین مطلع کنید

نماینده مردم چابهار در مجلس یازدهم در مورد دیپلماسی دولت سیزدهم گفت: در شرایطی که استکبار غرب به سرکردگی آمریکای جهان‌خوار دشمنی با ملت ایران را به حد نهایت رسانده، سیاست دولت در توسعه روابط با همسایگان و نگاه به شرق اصولی و به‌جاست اما هشدار می‌دهم که نگاه به شرق نباید آمیخته به اعتماد بی‌حدوحصر به چین و روسیه باشد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با استناد به اصل ۷۷ قانون اساسی نمایندگان به ضرورت مطلع شدن نمایندگان از مفاد تفاهم نامه ۲۵ ساله با چین اشاره کرد.

سعیدی در مورد وضعیت صنعت خودرو کشور گفت: خواجه حافظ شیرازی هم شرایط فاجعه بار صنعت خودروی کشور را می‌داند. مردم از نمایندگان انتظار دارند که به بیان درد بسنده نکنند و با راهکاری قاطع و انقلابی، مافیای صنعت خودرو را محدود کنید. چه حمایت کنندگان و چه سکوت کنندگان در برابر قطره قطره خودروهای ناایمن مسئول هستند.

این عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مورد حوزه انتخابیه‌اش گفت: این استان محروم نیست بلکه ما کشور را از ظرفیت‌های این استان محروم کرده‌ایم. شرایط حوزه سلامت در جنوب سیستان و  بلوچستان بحرانی نیست بلکه فاجعه‌بار است. کنارک، قصرقند و دشتیاری حتی یک بیمارستان ندارند. مرگ و میر مادری در بیمارستان چابهار غوغا می‌کند.

نماینده مردم چابهار در مجلس یازدهم که پیش‌تر انتقاداتی به ردیف بودجه سواحل مکران داشت، خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: مگر تأکیدات رهبری در خصوص توسعه سواحل مکوران را نشنیده‌اید؟ حاشا به ولایت مداریاتان. با این روند قطره‌چکانی می‌خواهید اتفاقی بیفتد؟ از همکاران کمیسیون تلفیق می‌خواهم اعتبارات این بخش را ۹۰ درصد افزایش دهند.