:
كمينه:۱۳.۷۳°
بیشینه:۱۵.۷۹°
Updated in: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
کاهش قیمت سکه در اولین روز معاملات بهمن ماه

دلار در صرافی‌های بانکی ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان شد

شنبه، دوم بهمن‌ماه 1400 در بازار آزاد هر دلار آمریکا 27 هزار و 600 تومان و درهم امارات 7 هزار و 610 تومان معامله شد. به دنبال اعلام هر اونس طلا به قیمت 1836 دلار، قیمت سکه نیز به 12 میلیون و 150 هزار تومان معامله شد
کد خبر: ۱۸۷۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹
خبراقتصادی – محسن شمشیری
 شنبه، دوم بهمن‌ماه 1400  در بازار آزاد هر دلار آمریکا 27 هزار و 600 تومان و درهم امارات 7 هزار و 610 تومان معامله شد. به دنبال اعلام هر اونس طلا به قیمت 1836 دلار، قیمت سکه نیز به 12 میلیون و 150 هزار تومان معامله شد.

 نرخ دلار در صرافی‌های بانکی با ۲۳۹ تومان افزایش قیمت نسبت به چهارشنبه هفته گذشته (۲۹ دی‌ماه)، با نرخ ۲۵ هزار و ۸۰۱ تومان معامله شد.
قیمت فروش یورو با کاهش ۷۵ تومانی قیمت نسبت به روز گذشته برابر با ۲۹ هزار و ۳۷۷ تومان بود.  قیمت خرید هر دلار  ۲۵ هزار و ۵۴۶ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۸ هزار و ۷۸۵ هزار تومان اعلام شد.علاوه بر این، بهای خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۵ هزار و ۲۳۷ تومان و نرخ فروش آن ۲۵ هزار و ۴۶۶ تومان بود.

این در حالی است که نرخ خرید یورو در این بازار ۲۸ هزار و ۶۳۵ تومان و نرخ فروش آن نیز ۲۸ هزار و ۸۹۶ تومان اعلام شد.
همچنین در سامانه نیما در معاملات ، حواله یورو به قیمت ۲۸ هزار و ۱۰۴ تومان فروخته و حواله دلار به بهای ۲۴ هزار و ۷۶۹ تومان معامله شد.
قیمت دلار از خردادماه وارد کانال ۲۶ هزار تومان شد و پس از آن در محدوده قیمت ۲۶ تا ۲۷ هزار تومان نوسان داشت. نرخ دلار از اواخر آذرماه و به‌طور مشخص از ۲۴ آذرماه در کانال ۲۷ هزار تومان ثابت مانده بود و از یک هفته گذشته پس از ۶ ماه دلار وارد کانال ۲۶ هزار تومان شد و با ادامه کاهش قیمت‌ها از ۲۷ دی‌ماه پس از چند ماه دوباره به کانال ۲۵ هزار تومان بازگشت.

افت بهای سکه در دومین روز بهمن‌ماه

قیمت سکه  (شنبه، دوم بهمن‌ماه) در بازار تهران، با ۷۰ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به روز کاری گذشته (پنجشنبه، ۳۰ بهمن‌ماه) به ۱۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۱۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد.
همچنین  نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه‌میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت خورد.علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۱۲ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا نیز پنج‌ میلیون و ۲۵۲ هزار تومان شد.

 قیمت اُنس جهانی نیز طلا با نرخ یک‌هزار و ۸۳۶ دلار و ۱۶ سنت معامله شد.مهم‌ترین عوامل موثر در رشد قیمت طلا و سکه، بالا رفتن نرخ دلار و انس جهانی است. نرخ دلار در صرافی‌های بانکی از چند هفته گذشته پس از  مدت‌ها تثبیت قیمت در کانال ۲۷ هزار تومان، به کانال ۲۶ هزار تومان بازگشت و از ۲۷ دی ماه وارد کانال ۲۵ هزار تومان شد این کاهش قیمت‌ها موجب افت قیمت سکه و طلا در روزهای گذشته شده است