:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
وزیر صنعت عنوان کرد

تلاش برای اجرایی شدن طرح توسعه فولاد شادگان

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: عمده چالش فولاد شادگان، طرح توسعه این شرکت بود که قرار شد الزامات موردنظر برای تسریع در بهره برداری و راه اندازی این طرح را به ما اعلام کنند و بتوانیم در اسرع وقت شاهد فعال سازی واحد فولاد سازی در این کارخانه باشیم.
کد خبر: ۱۸۷۳۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
اقتصادگردان- سیدرضا فاطمی امین امروز (۳۰ دی ماه) در حاشیه بازدید از بندر شادگان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از موضوعات شادگان، بندر شادگان است. خوشبختانه یا متاسفانه زیرساخت هایی در این خصوص ایجاد شده اما متاسفانه به بهره برداری نمی رسد.

وی افزود: پیگیری خواهیم کرد تا با ارائه تسهیلات در تخفیف سود بازرگانی برای این بندر، عملیاتی و مصوب شود تا جریان کالا در این بندر راه بیافتد و جهتگیری صادراتی داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بحث فولاد خوزستان گفت: خوزستان با توجه به ظرفیت هایی که دارد، جز ۵ استانی است که در حوزه فولاد برتری دارد. باید به سمت محصولات پایین دستی و با ارزش افزوده بالاتر برویم. یعنی به جای تولید شمش، به سمت ورق و فولاد آلیاژی برویم که ارزش افزوده، اشتغالزایی و سود بیشتری را داشته باشد.

فاطمی امین در خصوص فولاد شادگان ادامه داد: عمده چالش فولاد شادگان، طرح توسعه این شرکت بود که قرار شد الزامات موردنظر برای تسریع در بهره برداری و راه اندازی این طرح را به ما اعلام کنند و بتوانیم در اسرع وقت شاهد فعال سازی واحد فولاد سازی در این کارخانه باشیم.