:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
بنابر اعلام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان؛

بیش از ۱۴ هزار مورد گزارش مردمی تخلفات صنفی در آذرماه امسال رسیدگی شد

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام‌کرد: آذرماه امسال، بیش از ۱۴ هزار گزارش و شکایت مردمی مربوط به تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق تلفن ۱۲۴ ستادهای خبری مستقر در استان‌ها در بخش کالا و خدمات دریافت و بررسی شده است.
کد خبر: ۱۸۷۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
اقتصادگردان- به گزارش سازمان یاد شده، از مجموع شکایات رسیدگی شده چهار هزار و ۶۱۹ مورد منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی، تعداد ۶ هزار و ۲۱۶ فقره منجر به احراز نشدن تخلف و چهار هزار و ۵۸ فقره تحت بررسی کارشناسی از سوی مراجع ذی‌ربط قرار دارد.

براساس نظرسنجی به‌عمل آمده در این بازه زمانی، از مجموع شکایت‌های دریافتی (تلفنی، حضوری، کتبی و پورتال سازمان حمایت)، تعداد هشت‌هزار و ۷۹۷ فقره از طریق تماس با سامانه ۱۲۴، تعداد ۲ هزار و ۲۳۳ فقره حضوری و  تعداد سه‌هزار و ۸۶۳ فقره شکایت‌ها به‌صورت مکتوب بوده است.

این در حالی است که از مجموع شکایات واصل شده در مدت مذکور، تعداد ۱۲  هزار و ۶۷۰ مورد در بخش کالا و ۲ هزار و ۲۲۳ مورد در بخش خدمات بوده و بیشترین سهم شکایات در بخش کالا به نان، میوه و سبزیجات، گوشت مرغ و دربخش خدمات به تعمیرگاه‌های خودروهای سبک و حمل و نقل درون شهری و رستوران‌های غذاخوری اختصاص داشته است.

براساس گزارش‌ها از وضعیت شکایت و تخلفات بازار، در همین مدت گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و عدم درج قیمت مهمترین تخلف انجام شده از سوی واحدها بوده که مراتب جهت تعیین تکلیف و رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان‌ها ارسال شده است.

در این شرایط که کشور دچار مسائل پیچیده اقتصادی شده است، یکی از اولویت‌های جدی مسوولان رسیدگی به شکایات مردمی است تا از این طریق ضمن افزایش اعتماد سازی، موجبات کاستن تخلفات اقتصادی و جلب اعتماد عمومی در بهره گیری از کالا و خدمات برای عموم مردم ایجاد شود.