:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

بازار خودرو، کاهش ۵ درصدی قیمت‌ها و بازاری که سرد است

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اهواز از کاهش ۵ درصدی قیمت خودروهای داخلی خبر داد.
کد خبر: ۱۸۷۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
اقتصادگردان- عبدالرضا عساکره درباره وضعیت بازار خودرو در اهواز اظهار کرد: با توجه به اینکه به بهمن ماه نزدیک می‌شویم و قبلا بازار در این فصل، یعنی بهمن و اسفندماه دارای وضعیت خوبی بود اما امسال به دلیل کاهش قیمت دلار و نشست برجام که تا کنون بی نتیجه بوده، بازار متوقف شده است.

وی افزود: با توجه به این شرایط، بازار راکد است و معامله‌ای انجام نمی‌شود، فقط ماشین‌های داخلی معامله می‌شوند که آن هم در چهار پنج روز گذشته راکد شده است.

عساکره با بیان اینکه قیمت خودروهای داخلی در پنج و شش روز گذشته ۵ درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: قیمت برخی خودروها از پنج میلیون تا ۱۲ میلیون تومان کاهش یافته اما با این وجود، خرید مردم نیز کاهش داشته و علت این کاهش قیمت بالا و پایین شدن قیمت دلار و نشست برجام بوده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اهواز در ادامه به قیمت خودروهای داخلی اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر خودرو پراید ۱۳۱، ۱۷۰ میلیون تومان، خودروی پراید ۱۱۱، ۱۸۰ میلیون تومان، خودروی پارس سال ۲۸۰ میلیون تومان، پارس تی یو فایو ۳۴۰ میلیون تومان، ۲۰۶ تیپ ۲، ۲۷۰ میلیون تومان، ۲۰۷ دنده‌ای ۳۷۰ میلیون تومان، ۲۰۷ اتومات ۵۶۰ میلیون تومان، دنا معمولی ۳۷۰ میلیون تومان و دنا پلاس اتومات ۵۰۵ میلیون  تومان است .

وی در خصوص قیمت خودروهای اروندی نیز گفت: از یک ماه پیش که قیمت دلار افزایش پیدا کرد و تا مرز ۳۰ هزار تومان رسید، قیمت خودروهای اروندی اوج گرفته و نسبت به دو ماه پیش حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان افزایش داشته‌اند اما در حال حاضر با وجود کاهش قیمت دلار، قیمت این خودروها کاهشی نداشته و همان قیمت سابق را دارند و در بازار به هیچ عنوان معامله‌ای برای ماشین‌های خارجی انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به قیمت خودروهای اروندی تصریح کرد: خودروی سانتافه نیم فول ۲۰۱۷، ۷۵۰ میلیون تومان، سانتافه نیم فول ۲۰۱۸، ۸۰۰ میلیون تومان، توسان نیمه فول ۲۰۱۷، ۷۲۰ میلیون تومان، توسان نیمه فول ۲۰۱۸،  ۷۸۰ میلیون تومان، رافور ۲۰۱۷ فول یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، رافور ۲۰۱۸، یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان، پرادو ۲۱۷ فول ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و لندکروز ۲۰۱۸ صفر ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

عساکره در زمینه عمده خرید مردم اظهار کرد: مردم بیشتر خودروهای داخلی خریداری می‌کنند و خودروهای داخلی دو تا سه برابر بیشتر نسبت به خودروهای خارجی معامله می‌شود.