:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
حال دلار خوب نیست

ثبات دلار در کانال 28 هزار و سکه در کانال 12 میلیون

قیمت سکه (چهارشنبه، ۲۲ دی‌ماه) در بازار تهران با ۵۶ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته به ۱۲ میلیون و ۲۲۶ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۱۲ میلیون و ۵۱ هزار تومان معامله شد. همچنین نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۶۴۵ هزار تومان، ربع سکه سه‌میلیون و ۶۲۸ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۵۲ هزار تومان قیمت خورد.علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۲۷ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا نیز پنج‌ میلیون و ۳۱۸ هزار تومان شد.همچنین قیمت اُنس جهانی طلا با ۱۰ دلار افزایش قیمت نسبت به روز گذشته با نرخ یک‌هزار و ۸۱۸ دلار و ۹۱ سنت معامله شد
کد خبر: ۱۸۶۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
خبراقتصادی  – محسن شمشیری
روز چهارشنبه 22 دی 1400 نیز در بازار آزاد هر دلار آمریکا 28 هزار و 40 تومان و درهم امارات 7 هزار و 670 تومان معامله می شود.
نرخ دلار  (چهارشنبه، ۲۲ دی‌ماه) در صرافی‌های بانکی بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته، ۲۶ هزار و ۷۱۷ تومان معامله شد. آخرین بار خرداد ماه امسال دلار در کانال ۲۶ هزار تومان قرار داشت. قیمت فروش یورو بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته برابر با ۳۰ هزار و ۳۰۳ تومان بود. 

قیمت خرید هر دلار  ۲۶ هزار و ۱۸۸ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۹ هزار و ۷۰۳ تومان اعلام شد.علاوه بر این، بهای خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۵ هزار و ۸۰۲ تومان و نرخ فروش آن ۲۶ هزار و ۳۶ تومان بود.این در حالی است که نرخ خرید یورو در این بازار ۲۹ هزار و ۳۲۰ تومان و نرخ فروش آن نیز ۲۹ هزار و ۵۸۶ تومان اعلام شد.همچنین در سامانه نیما در معاملات، حواله یورو به قیمت ۲۸ هزار و ۲۱۲ تومان فروخته و حواله دلار به بهای ۲۴ هزار و ۸۲۶ تومان معامله شد.
قیمت دلار از خردادماه وارد کانال ۲۶ هزار تومان شد و پس از آن در محدوده قیمت ۲۶ تا ۲۷ هزار تومان نوسان و افت و خیز در این نرخ ادامه داشت. نرخ دلار از اواخر آذرماه و به‌طور مشخص از ۲۴ آذرماه در کانال ۲۷ هزار تومان ثابت مانده بود و از چهارشنبه گذشته پس از ۶ ماه دلار وارد کانال ۲۶ هزار تومان شد و از ابتدای هفته در این کانال نیز کاهش قیمت داشت.

رشد اندک قیمت سکه در کانال ۱۲ میلیون تومانی

قیمت سکه  (چهارشنبه، ۲۲ دی‌ماه) در بازار تهران با ۵۶ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته به ۱۲ میلیون و ۲۲۶ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۱۲ میلیون و ۵۱ هزار تومان معامله شد.
همچنین  نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۶۴۵ هزار تومان، ربع سکه سه‌میلیون و ۶۲۸ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۵۲ هزار تومان قیمت خورد.علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۲۷ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا نیز پنج‌ میلیون و ۳۱۸ هزار تومان شد.همچنین قیمت اُنس جهانی طلا با ۱۰ دلار افزایش قیمت نسبت به روز گذشته با نرخ یک‌هزار و ۸۱۸ دلار و ۹۱ سنت معامله شد.
مهم‌ترین عوامل موثر در رشد قیمت طلا و سکه، بالا رفتن نرخ دلار و انس جهانی است. نرخ دلار در صرافی‌های بانکی از چهارشنبه گذشته پس از  مدت‌ها تثبیت قیمت در کانال ۲۷ هزار تومان، به کانال ۲۶ هزار تومان بازگشت و این کاهش قیمت‌ها موجب افت قیمت سکه در روزهای گذشته شده است و حتی روز دوشنبه به کانال ۱۱ میلیون تومان بازگشت.  

حال دلار خوب نیست


با کاهش ترس از سیاست‌های پاول، ارزش دلار نزول کرد.به گزارش رویترز، پس از اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اظهار کرد ممکن است چند ماه طول بکشد تا تصمیمی برای کاهش ترازنامه ۹ تریلیون دلاری بانک مرکزی بگیرد،  (چهارشنبه) دلار به پایین‌ترین حد خود در برابر سایر همتایان اصلی خود سقوط کرد.
پاول گفت: اقتصاد ایالات‌متحده برای مبارزه با تورم، آماده نرخ‌های بهره بالاتر و افزایش دارایی‌هاست.اظهارات پاول نسبت به برخی از همکارانش آرام‌تر بود و ترس بازار را از عقب‌نشینی ناگهانی حمایت پولی کاهش داد؛ به‌عنوان مثال، رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا گفت: تورم بالا و بهبود قوی، کاهش سریع دارایی‌های فدرال رزرو را تضمین می‌کند.

شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر شش همتای اصلی خود ارزیابی می‌کند با سقوط به ۹۵.۵۴۳ به پایین‌ترین رقم از ۱۸ نوامبر رسیده است.
بازارهای پول در حال حاضر حدود ۸۵ درصد احتمال افزایش قیمت را ارائه کرده‌اند و در مجموع حداقل سه چهارم افزایش تا پایان سال خواهند داشت.