:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

اختصاص سهمیه جدید برای بیمه قالیبافان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پیگیری‌ها برای توسعه «بیمه» گروه‌های خاص از محل‌ افزایش بدهی‌های دولت خبر داد.
کد خبر: ۱۸۶۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
اقتصادگردان- حجت الله عبدالملکی با بیان اینکه چند ماه است پیگیر توسعه بیمه گروه‌های خاص از محل‌ افزایش بدهی‌های دولتی هستیم، گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه قول بیمه گروه‌های خاص را به ما داده‌اند. کمیته‌ای را تشکیل داده‌ایم که از مجلس و سازمان تامین اجتماعی در آن حضور دارند. این کمیته برای بازنگری و ایجاد تسهیل در بیمه افراد گروه‌های خاص است. این امر تکلیف قانونی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود که با حمایت سازمان برنامه و بودجه سهمیه جدیدی برای بیمه‌های قالیبافان اختصاص داده خواهد شد تا بیمه آنها اجرایی شود.

وی همچنین با اشاره به نگرانی‌های استان‌های مرزی پیرامون اشتغال اظهار کرد: دو مصوبه مهم در شورای عالی اشتغال برای استانهای مرزی گذرانده شده و در حال اجرا و ۱۷۵ برنامه اشتغالزا تنظیم شده است.

وزیر کار رو رفاه همچنین درباره وعده ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل برای ۱۸ ماه توسط این وزارتخانه اظهار کرد: دراین راستا ما ۱۰۰ نقطه بحرانی اشتغال را  در نظر گرفته، بررسی میدانی در این راستا انجام داده و نسخه متناسب هر کدام را انجام می‌دهیم. همچنین ۷۰ نقطه شناسایی شده و کار عارضه‌یابی و تدوین بسته‌های اساسی برای آن نقاط  نیز شروع شده است.