:
كمينه:۲۱.۵۱°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
رئیس خانه صنعتکاران ایران:

مشکلات تولید با سیاست‌گذاری‌های مُسَکِن گونه بخش دولتی

رئیس خانه صنعتکاران ایران گفت: امروز در توان تولیدی کشور شک و شبهه ای نیست و مشکل بخش تولید، سیاست گذاری های مُسَکِن گونه بخش دولتی است.
کد خبر: ۱۸۵۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳

سید علیرضا بنی هاشمی، با بیان این مطلب اظهار داشت: سیاست گذاری مُسَکِن گونه بخش دولتی حاصل ساختارهایی است که با تغییر دولت ها، تغییر نمی کنند و این ساختارها باید نوسازی شوند. این نوسازی نیازمند یک جراحی عظیم در بدنه کارشناسی و فنی وزارت خانه ها و سازمان های تصمیم گیر کشور است.
وی که در نخستین همایش تجلیل از پیشکسوتان صنعت استان قزوین سخن می گفت، با تاکید بر اینکه باید مشکلات تولید را از زبان تولیدکنندگان و کارآفرینان شنید و دید و آن را به مسئولان ذیربط تفهیم کرد، تصریح کرد: امروز در زمینه فن تولید به دست با کفایت صنعتگران ایرانی مشکل نداریم بطوریکه شرکت هایی که پیش تر و قبل از تحریم ها برای تولید محصولات خود افزون بر 75 درصد واردات داشتند امروز در فضای تحریم و با اتکاء به نیروهای جوان و حمایت برخی مجموعه های مردم نهاد تا 100 درصد صادرکننده شده اند.
بنی هاشمی با بیان اینکه تحریم ها منجر به خاموشی صنعت کشور نشده و کارها را سخت کرده است، متذکر شد: افزون بر 70 درصد مشکلات بخش صنعت کشور در " تامین مالی و سرمایه در گردش"، "تامین اجتماعی و بیمه"، و "مالیات" خلاصه می شود که منجر به مانع تراشی در مسیر تولید شده است.
وی با توجه به اینکه رسالت ما، تسهیل گری در حوزه صنعت و اقتصاد کشور است و حمایت هدفمند از تولید را در دو سطح مانع زدایی ها و پشتیبانی از تولید با کیفیت، دنبال می کنیم، اضافه کرد: ایجاد میز خدمت برای سرمایه گذاران خارجی، و راه اندازی کلینیک کسب و کار از جمله فعالیت های جدید خانه صنعتکاران ایران به منظور پیشبرد اهداف صنعتی و تولیدی کشور است.
رئیس خانه صنعتکاران ایران با اشاره به حضور خیرین حوزه اشتغال و کارآفرینی در کنار این تشکل مردم نهاد، متذکر شد: یکی دیگر از فعالیت های ما هدایت نقدینگی شناور به سوی تولید از سوی بانک های کشور است تا صنعتکاران داخلی بتوانند از مسیر صحیح نسبت به اخذ تسهیلات کم بهره اقدام کنند.
بنی هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حال حاضر کمیسیون های تخصصی در خانه صنعتکاران ایران شکل گرفته و موانع موجود در مسیر جهش تولید شناسایی شده است و با استفاده از کرسی های این تشکل مردم نهاد در سه قوه کشور، برای بخشی از مشکلات موجود راه حل هایی را ارائه و پیشنهاد کرده ایم.
یادآور می شود که نخستین همایش تجلیل از پیشکسوتان صنعت استان قزوین با محوریت ارتباط دانشگاه و صنعت با تجلیل از ۱۵ شرکت منتخب توسط خانه صنعتکاران ایران در محل دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.