:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
سیاهکلی:

با استفاده از فضای مجازی می‌توان دروغ، فساد و رانت را از جهان کنار زد

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با استفاده از فضای مجازی می‌توان دروغ، فساد، رانت، خودکامگی و استبداد را از جهان کنار زد و حکومت مبتنی بر عدالت را پابرجا ساخت. فضای مجازی یک ابزار برای حکمرانی عدالت است.
کد خبر: ۱۸۴۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
اقتصادگردان- لطف‌الله سیاهکلی در جلسه امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی و پس از قرائت گزارش عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: امروز دو پدیده در جهان در حال اتفاق‌ افتادن است که در حکمرانی تاثیر فزاینده‌ای داشته و حتی مرزهای جغرافیای کشورها را تحت تاثیر قرار داده است. بهره‌گیری از فضا و اضافه‌کردن سرزمین و کرات دیگر به عرصه زمین و توسعه عرصه زندگی از زمین به سایر سیاره‌ها از جمله پدیده‌هایی است که شاهد وقوع آن هستیم. دیگر نمی‌توان با اطمینان گفت که کشورهایی که از نظر سرزمین از ما کوچک‌تر هستند در آینده نیز همین قدر کوچک خواهند ماند چرا که ممکن است با سرمایه‌گذاری عرصه سرزمین خود را در کرات دیگر و حتی سیاره‌های دیگر گسترش دهند.

وی ادامه داد: میزان سرمایه گذاری سایر کشورها در حوزه فضا بسیار قابل توجه است. امروز شاهد آسانسورهای فضایی و سفرهای زیرمداری هستیم قطعا جهان ۲۰۳۰ و ۲۰۵۰ جهان دیگری است و انسان‌ها در این دوران جهان ما را کهنه خواهند خواند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پدیده دوم که از اهمیت بیشتری برخوردار است توسعه فضای مجازی است که ما در طلیعه آن هستیم. متاسفانه ما هنوز فضای مجازی را در حوزه رسانه تعریف می‌کنیم اما سایر کشورها فضای مجازی را به عنوان یک عرصه زندگی دنبال می‌کمند. با استفاده از فضای مجازی می‌توان دروغ، فساد، رانت، خودکامگی و استبداد را از جهان کنار زد و حکومت مبتنی بر عدالت را پابرجا ساخت. فضای مجازی یک ابزار برای حکمرانی عدالت است.

سیاهکی در پایان تاکید کرد: همه این اتفاقات در کنار بودجه و تکنولوژی توسط بشر و جوانان نخبه رقم می‌خورد که ما متاسفانه در جامعه به این جوانان توجه نمی‌کنیم. اجازه ندهید در پیچ و خم اداری تفکر این جوانان عقیم شود. بنده از رئیس جمهور و وزیر ارتباطات برای تشکیل شورای عالی فضایی بعد از ۱۱ سال تشکر می‌کنم.