:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
کدام به واقعیت نزدیکتر است پیش بینی دلار زیر 20 هزار تومان اکونومیست، یا پیش بینی نرخ های بسیار بالا توسط برخی کارشناسان

پیش‌بینی اکونومیست از کاهش نرخ دلار به 18500 تا دو سال آینده

در حالی که پیش بینی نرخ های بسیار بالا توسط برخی کارشناسان اقتصاد ایران برای دلار موجی از نگرانی ها و انتقادها را در ماه های اخیر ایجاد کرده بود و برخی کارشناسان ادامه تحریم، کسری بودجه، رشد نقدینگی و ضعف مدیریت اقتصاد ایران و بی توجهی به اصلاحات ساختاری و نهادی را عامل رشد قیمت دلار ارزیابی کرده اند، اما اکونومیست با فرض رفع تحریم ها و ادامه مذاکرات، گشایش منابع ارزی ایران، افزایش درآمد نفت و صادرات و... پیش بینی کرده که قیمت دلار به زیر 20 هزار تومان خواهد رسید و تا 2026 قیمت دلار نهایتا به سطح امروز خواهد رسید
کد خبر: ۱۸۴۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۰
خبراقتصادی - مجله سرشناس اکونومیست پیش‌بینی کرده است که قیمت دلار به ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد رسید.
مجله سرشناس اکونومیست در ارزیابی شاخص‌های کلان اقتصادی ایران برای سال‌های آینده (تا سال 2026) پیش‌بینی کرده است که قیمت دلار آمریکا در یک کاهش ممتد به 18 هزار و 500 تومان خواهد رسید.

این مجله معروف معتقد است که توافق محدودی بر سر برنامه هسته‌ای ایران در مذاکرات وین انجام خواهد شد و پس از آن شاهد کاهش قیمت دلار آمریکا و سایر ارزهای خارجی در بازار خواهیم بود، به طوری که دلار آمریکا در سال 2023 به 18 هزار و 500 تومان خواهد رسید.

اکونومیست پیش‌بینی کرده است که قیمت دلار در سال آینده میلادی 20 هزار و 600 تومان خواهد بود و در سال 2023 به 18 هزار و 500 تومان می‌رسد. اما پس از آن به تدریج افزایش قیمت داشته و در سال 2026 به 28 هزار و 700 تومان می‌رسد. که این پیش‌بینی‌ها با آنچه در فضای داخلی ایران انجام می‌شود تفاوت‌های اساسی دارد و بر متغیرهای بلندمدت اقتصاد کلان مبتنی است. اعداد پیش‌بینی شده توسط اکونومیست رُند شده است.