:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۳.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
مدیر عامل بانک مسکن خبر داد:

واریز ۵ هزار میلیارد تومان آورده به حساب سازندگان نهضت‌ ملی مسکن

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه بیش از پنج هزار میلیارد تومان از محل آورده متقاضیان به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن واریز شد، از پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای این طرح به متقاضیان خبر داد.
کد خبر: ۱۸۴۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
اقتصادگردان- به گزارش وزارت راه و شهرسازی «محمود شایان» در خصوص مشارکت این بانک در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و میزان تسهیلاتی که به این بخش و متقاضیان آن تخصیص یافته است، افزود: بر اساس تصمیم دولت، سهم بانک مسکن برای تخصیص تسهیلات به بخش مسکن ۶۳ هزار میلیارد تومان است که با پرداخت این تسهیلات ۲۱۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن احداث خواهد شد.

وی گفت: تاکنون ۱۶۸ هزار نفر سهم خود را برای احداث واحدهای اقدام ملی مسکن واریز کرده و تسهیلات را نیز دریافت کردند.

شایان ادامه داد: همچنین تاکنون ۱۶۸ هزار نفر آورده اولیه خود را برای آغاز به کار و تکمیل واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن پرداخت کرده‌اند که این میزان معادل ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی گفت: همچنین از این میزان آورده متقاضیان، بیش از ۵ هزار میلیارد تومان به پروژه‌ها تخصیص یافته است.

شایان توضیح داد: از محل تسهیلات بانکی نیز تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان از طریق شعب بانک مسکن برای اجرا و تکمیل پروژه‌ها پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک مسکن تصریح کرد: با تکلیفی که دولت در اجرای نهضت ملی مسکن بر دوش بانک مسکن نهاده است، بانک نیز تمامی تلاش خود را برای کمک به احداث و تکمیل واحدها با پرداخت تسهیلات انجام خواهد داد.

با مصوبه شورای‌عالی مسکن، طرح اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن در هم ادغام شدند، ادغام این دو طرح با این هدف انجام شد تا همه ثبت‌نام شدگان از مزایای یکسان در دریافت تسهیلات بانکی برخودار باشند. با مجموع این دو طرح که هم اکنون ادغام شدند بیش از ۳.۶ میلیون نفر در سامانه ثبت‌نام کردند.