:
كمينه:۲۳.۷۳°
بیشینه:۲۴.۷۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
سلیمی:

روشن شود منابع مصوب مجلس برای اشتغال زایی کجا هزینه شده است؟

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: باید روشن گردد که منابع مصوب مجلس برای اشتغال زایی در سال های گذشته در کجا هزینه شده است که نتیجه آن بیکاری فزاینده شده است؟
کد خبر: ۱۸۴۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
اقتصادگردان- حجت الاسلام علیرضا سلیمی پس از استماع گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در خصوص نحوه اجرای بند(الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در تذکری گفت: طبق گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید در خصوص نحوه اجرای بند(الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال جاری، در سال ۹۷، ۳۵ درصد اشتغال، در سال ۹۸ ، ۲۸ درصد و در سال ۹۹، ۸ درصد اشتغال ایجاد شده لذا باید در این گزارش روشن شود که منابع مصوب مجلس در خصوص اشتغال کجا هزینه شده است؟

وی در ادامه اظهار کرد: در سال ۹۹، ۳۵ درصد منابع در بخش غیراشتغال هزینه شده که بیکاری فزاینده‌ای را ایجاد کرده است. در آیین‌نامه اجرایی موضوع مذکور، مسئله ملزم کردن موافقتنامه را مطرح کردند در حالی که طبق مصوبه مجلس بحث تبادل موافقتنامه مطرح نیست لذا هیأت تطبیق باید پاسخ دهد چرا این مصوبه دولت را ابطال نکرده است؟

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امسال کل مبلغ مربوط به اشتغال زایی محقق شده و عدد آن ۱۰۳ درصد است که نشان‌دهنده جلو بودن از برنامه است؛ اما تنها ۸ هزار و ۸۰۰ تخصیص یافته است. این سوال وجود دارد که الباقی مبالغ کجا هزینه شده است؟

سلیمی در پایان تاکید کرد: تبصره ۱۷ قانون بودجه هنوز اجرایی نشده است که مطابق آن هر شخص وام گیرنده از بانک نامش باید در سامانه ثبت شود. همچنین ماده ۲۹ برنامه که به دلیل اجرایی نشدنش شاهد حقوق‌های نجومی هستیم باید مورد توجه قرار گیرد. موضوع اشتغال معلولین نیز دارای اهمیت است و باید ۳ درصد از اشتغال‌ها برای معلولین باشد.