:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۸.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
صباغیان:

مشکل جامعه بیکاری نیست، پارتی‌بازی است

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه امروز یک فرد پس از سربازی با پارتی‌بازی در شغل مناسبی مشغول می‌شود اما فردی دیگر پس از سالیان سال تحصیل کار مناسبی پیدا نمی‌کند.
کد خبر: ۱۸۴۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
اقتصادگردان- محمدرضا صباغیان در تذکری شفاهی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در ابتدا از رئیس مجلس برای تشکیل جلسه مشترک با قوه قضاییه و دولت تشکر می‌کنم. همچنین به خاطر تقویت بعد نظارتی مجلس شورای اسلامی از شما قدردانی کرده و امیدوارم این روند ادامه یابد و تقویت بعد نظارتی مجلس تاثیر خود را بر اصلاح امور داشته باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: بند «الف» تبصره ۱۸ قانون بودجه سال جاری بر اشتغالزایی به ویژه در مناطق محروم تاکید دارد اما به دلیل ضعف دولت و مجلس محقق نشده است. بنده درخواست دارم در کنار تحقیق و تفحص‌هایی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب می‌رسد نتایج هر یک از تحقیق و تفحص‌های قبلی نیز یک به یک اعلام شود.

نماینده مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از وزیر کار بابت گزارشی که ارائه کردند سپاسگزاری می‌کنم اما باید به این نکته توجه داشت که امروز سامانه کاریابی خودش از افراد پول گرفته و سپس آنها را به حال خود رها می‌کند. مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های اجرایی باید در بحث اشتغالزایی ورود داشته باشند. امروز مشکل جامعه بیکاری نیست بعضا پارتی‌بازی است یک فرد از سربازی نیامده در یک شغل خوب قرار می‌گیرد و فردی که سال‌های سال تحصیل کرده همچنان بیکار است.

صباغیان در پایان تاکید کرد: باید بر سامانه کاریابی نظارت شود، اگر این سامانه به صورت دقیق اجرایی شود بخش اعظمی از مطالبات مردم برای اشتغالزایی محقق می‌گردد.