:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
نماینده گنبدکاووس در مجلس:

راه عبور از سد مشکلات روحیه بسیجی است، مدیران باید عملیاتی و وسط میدان باشند

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تزریق روح امید به مردم با استقرار دولت جدید، گفت: امروز دیگر زمان به میدان آمدن مدیران با روحیه بسیجی است.
کد خبر: ۱۸۴۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
اقتصادگردان- امان قلیچ شادمهر امروز و در نشست بررسی مشکلات منطقه ای که با حضور اهالی دهستان «آق‌آباد» شهرستان گنبدکاووس و به همت حوزه مقاومت بسیج محمد رسول الله (ص) این دهستان برگزار شد با اشاره به ضرورت توجه  دولت و مسئولان به روستانشینان، اظهار کرد: امروز اگر می‌خواهیم به دنبال توسعه پایدار باشیم باید به روستاها به عنوان یکی از محورهای توسعه  پایدار با تدبیر و تعقل اهمیت داده و اجازه نقش‌آفرینی بدهیم.

وی با بیان اینکه در صورتی که روند مهاجرت روستانشینان به شهر با همین سرعت ادامه پیدا کند دچار مشکلات عدیده‌ای خواهیم شد، افزود: متاسفانه با کاهش جمعیت روستایی نه تنها در حوزه تولید محصولات اولیه و زنجیره غذایی در استان با مشکل مواجه خواهیم شد بلکه با توجه مرزی بودن استان و شهرستان، خالی شدن مرزها از روستائیان قطعا تبعات امنیتی نیز به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه روند مهاجرت روستائیان به شهرها موجب افزایش حاشیه‌نشینی و معضلات ثانویه آن نیز می‌شود، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم توسعه روستایی را با نگاهی راهبردی در دستور کار خود قرار دهیم.

شادمهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکل لایروبی سد گلستان، ادامه داد: اگر می‌خواهیم همچون سالهای گذشته در مواقع بارش شدید باران غافلگیر نشده و با سیلاب مواجه نشویم باید لایروبی سدها، آب بندان ها و رودها را جدی گرفته و عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه اصلاح جاده اصلی دهستان و تدبیر برای تردد ماشین‌های سنگین و خطرات بی شمار آن باید در شمار اولویت های بخشدار و فرماندار شهرستان باشد، تصریح کرد: مشکل آب شرب روستانشینان به ویژه مردم دهستان آق‌آباد باید با نگاهی جهادی مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز و در دولت جدید وقت آن رسیده که مدیران بهانه‌ها را کنار گذاشته و با تمام قوا کار کنند، اضافه کرد: اگر مدیران می‌خواهند از سد مشکلات عبور کنند باید روحیه بسیجی را دستور کار قرار داده و با نگاه عملیاتی وسط میدان باشند.

در ابتدای این نشست دهیار روستای آق‌آباد و فرمانده حوزه مقاومت بسیج دهستان آق آباد به ارائه مطالب و بیان مشکلات مردم این منطقه پرداختند.