:
كمينه:۲۴.۷۹°
بیشینه:۲۴.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

معاون استاندار همدان از سرمایه‌گذاری ۲واحد فراوری معدن در استان خبر داد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان از آغاز ۲ طرح فراوری معدنی در استان خبر داد و گفت: زمین و امکانات مورد نیاز در اختیار مجریان این طرح‌ها قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۸۴۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲
اقتصادگردان- "ظاهر پورمجاهد" روز دوشنبه در جلسه بررسی طرحهای سرمایه گذاری و اثربخش استان همدان، اظهار داشت: طرح فراوری سیلیس با سرمایه گذاری ارزی و ریالی ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز به پنج هکتار زمین دارد که اراضی موجود در منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد و یا شهرک صنعتی ویان به مجری طرح پیشنهاد شد.

وی افزود: دومین طرح هم در زمینه تولید کنستانتره سنگ آهن است که نیازمند ۵۰ هکتار زمین است که مقرر شد از اراضی منابع طبیعی استان به شرط تناسب با طرح آمایش سرزمینی تامین شود.

پورمجاهد گفت: این طرح با ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری اولیه در سه فاز اجرا می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با تاکید بر گام بزرگ استان برای جلوگیری از خام فروشی معادن، گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی و دستگاههای خدمات رسان آب، برق و گاز آمادگی واگذاری انشعاب و تامین انرژی لازم این صنایع معدنی را دارند.

او با بیان اینکه هم اکنون ۱۱۰ طرح اثربخش در حوزه تولید و اشتغال در سطح استان همدان در حال اجراست، تاکید کرد: حمایت از این واحدها از اولویت‌های جدی استان است.

به گفته پورمجاهد، پیشرفت این واحدها به طور مستمر توسط دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری همدان رصد و مشکلات و موانع آنها با کمک دستگاه های اجرایی رسیدگی می شود.

استان همدان دارای ۳۰ نوع ماده معدنی است که سیلیس، سنگ آهن و دولومیت از کانی های شاخص آن محسوب می‌شوند.