:
كمينه:۱۸.۷۳°
بیشینه:۱۹.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان:

آموزش‌های حرفه‌ای و مهارتی موتور محرک ایجاد اشتغال است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان از حرفه و مهارت آموزی به عنوان موتور محرک ایجاد اشتغال یاد کرد و گفت: توسعه و ترویج آموزش‌های مهارتی با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان ضروری است.
کد خبر: ۱۸۴۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹
اقتصادگردان- «وهب مختاران» روز دوشنبه در نشست هم اندیشی با اعضای شورای اسلامی شهر همدان برای توسعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی و  ایجاد اشتغال پایدار، اظهار داشت:  ایجاد بسترهای لازم براب توسعه و افزایش سطح آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح استان همدان باید در اولویت قرار گیرد.

وی همچنین بر لزوم حمایت از ایجاد بازارچههای دائمی و فصلی مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد و کوچک با توجه به رسالت خطیر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در راستای مهارت آموزی، ایجاد اشتغال و کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه آموزش‌های ارائه شده در سازمان فنی و حرفه ای با توجه به نیاز و ظرفیت‌های موجود انجام می شود، افزود: ورود آموزش دیدگان به بازار کار از مهم‌ترین نتایج توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با نگاه بومی و منطقه‌ای است.

«محمود مسگریان» رییس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این نشست با اشاره به اینکه بزرگترین معضل امروز جامعه، بیکاری و اشتغال نسل جوان است، اظهار داشت: با مشارکت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و تشویق مردم به فرهنگ مهارت آموزی، زمینه برای ایجاد فرصت های شغلی پایدار و مولد در جامعه را فراهیم خواهیم کرد.

وی خواستار تعامل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای با شورای شهر در راستای ارائه آموزش های مهارتی به افراد آسیب پذیر در مناطق حاشیه شهر همدان شد.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان دارای ۲۲ مرکز آموزش دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی فعال در راستای مهارت آموزی برای ایجاد فرصت های شغلی است.