:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

نرخ تورم خانوارهای شهری و روستایی به تفکیک استان‌ها در آبان ماه

براساس اعلام مرکز آمار در آبان ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان‌های کهگیلویه‌وبویراحمد و اردبیل با ۵ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به کرمان با ۱.۴درصد افزایش است.
کد خبر: ۱۸۴۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
خبراقتصادی - براساس اعلام مرکز آمار ایران، در آبان ماه ١۴٠٠ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩۵) به ٣٧٣ رسید که نسبت به ماه قبل ۲.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان‌های کهگیلویه وبویراحمد و اردبیل با ۵ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌ کرمان با ۱.۴ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ۳۵.۷ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (۴۶.۵ درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٢٧.٩ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آبان ماه ۱۴۰۰ برای خانوارهای کشور به عدد ۴۴.۴ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (۵۲.۲ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (۴۰ درصد) است.

در آبان ماه ۱۴۰۰ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩۵) به ۳۶۸.۹ رسید که نسبت به ماه قبل ۲.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان اردبیل با ۵.۱ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کرمان با ۱.۴ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ۳۵.۳ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان زنجان (۴٣.٧ درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (۲۶.۶ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آبان ماه ١۴٠٠ برای خانوارهای شهری به عدد ۴۳.۶ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (۵۱.۴ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (۴٠.٠ درصد) است.


در آبان ماه ١۴٠٠ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩۵) به ۳۹۶.۴ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٧ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان کهگیلویه وبویراحمد با ۶.١ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان قزوین با ٠.٩ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ۳۷.۴ درصد می‌باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (۵٢.٩ درصد) و کمترین آن مربوط به استان همدان (۲۶.۶ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آبان ماه ١۴٠٠ برای خانوارهای روستایی به عدد ۴۸.۳ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (۵۵.۷ درصد) و کمترین آن مربوط به استان‌ سیستان وبلوچستان (۴١.٩ درصد) است.