:
كمينه:۲۱.۵۱°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
از محل هدفمندی یارانه‌ها انجام شد؛

پرداخت ۱۸ هزار میلیارد ریال به سازمان بهزیستی و کمیته امداد

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از پرداخت بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال برای حمایت از مستمری بگیران سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) از محل هدفمندی یارانه‌ها خبر داد.
کد خبر: ۱۸۳۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷
اقتصادگردان- به گزارش سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، «امید حاجتی» گفت: ۶ هزار و ۷۷۸ میلیارد ریال برای حمایت از مستمری بگیران سازمان بهزیستی کشور برای اجرای قانون حمایت از معلولین، کاهش فقر مطلق خانوارها و پرداخت مستمری و پشت نوبتی‌ها به حساب سازمان بهزیستی کشور و ۱۲هزار و ۲۲۳ میلیارد ریال به کیمته امداد امام خمینی (ره)  برای حمایت از مدد جویان تحت پوشش این سازمان پرداخت شد.

وی با تشریح مبالغ واریز شده به حساب سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: در جهت بهبود شرایط خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی و در راستای کاهش رفع فقر مطلق این خانواده‌ها مبلغ ۲هزار و ۷۱۱ میلیارد ریال در این مرحله به حساب این سازمان واریز شد که با احتساب مبالغ واریزی قبل تا به اکنون در سال جاری، مبلغ ۲۱ هزار و ۶۸۹ میلیارد و ۱۱۵ میلیون ریال واریز شده است.

مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها اضافه کرد: همچنین یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای اجرای قانون حمایت از معلولین به سازمان بهزیستی پرداخت شد که با احتساب مبالغ واریزی در سال جاری، ۱۱هزار ۳۲۰ میلیارد ریال به این سازمان در جهت حمایت از معلولین پرداخت شده است.

وی گفت: ۲ هزار ۶۶۷ میلیارد ریال بابت پرداخت مستمری و پشت نوبتی‌ها و سایر خدمات حمایتی برای مددجویان به حساب سازمان بهزیستی کشور پرداخت شد که با جمع واریزی‌های گذشته  در مجموع مبلغ ۳۷ هزار و ۶۶۶ میلیارد و ۹۰۸ میلیون ریال به این سازمان پرداخت شده است.

حاجتی با اشاره به واریزی این مرحله به حساب کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: ۱۲هزار و ۲۲۳ میلیارد ریال به کیمته امداد امام خمینی (ره) برای حمایت از خانوارهای تحت پوشش، کاهش فقر مطلق و سایر خدمات حمایتی به حساب کمیته امداد امام خمینی پرداخت شد.

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها اضافه کرد: همچنین ۶ هزار و ۲۵۵ میلیون ریال به حساب این سازمان پرداخت شد و در مجموع در سال جاری ۵۱ هزار و ۲۶۸ میلیارد و ۷۸۷ میلیون ریال در جهت کاهش رفع مطلق خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) واریز شده است.

وی گفت: در این مرحله پنج هزار ۹۸۶ میلیارد ریال برای حمایت از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) واریز شد که در مجموع در سال جاری ۷۰ هزار و ۳۳۴ میلیارد و ۷۶۹ میلیون ریال به حساب این سازمان در جهت حمایت از مددجویان پرداخت شد.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها امسال از محل منابع این سازمان مبالغی را به بخش‌های مختلف پرداخت کرده است که شامل ۱۰ هزار و ۹۳۴ میلیارد ریال اعتبار به بخش‌های مختلف بهزیستی، چایکاران، ایثارگران و مسکن محرومان، مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال بابت یارانه نان و خرید تضمینی گندم به شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، ۱۰ هزار میلیارد ریال به بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی، ۲ هزار و ۴۲۰ هزار میلیارد ریال برای هوشمندسازی و تجهیزات آموزشی مدارس و هنرستان‌ها، ۱۷ هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال به حساب وزارت جهاد کشاورزی بابت خرید یارانه‌ای نهاده‌ها، عوامل تولید و خرید تضمینی محصولات بخش کشاورزی و ۴۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای معوقات کادر بهداشت و درمان و اتحادیه انجمن دانش‌آموزان است.

همچنین این سازمان، بیش از ۲۴ هزار میلیارد ریال برای کاهش فقر و حمایت از زنان سرپرست خانوار، بیمه سلامت ایران و بیمه تکمیل درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و ۶۲۰ میلیارد ریال به حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران، همچنین ۳۵ هزار و ۴۷۴ میلیارد ریال را به ۶ دستگاه اجرایی، ۱۳ هزار و ۹۰۴ میلیارد ریال برای توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور در استان‌ها، ۱۷ هزار و ۶۴ میلیارد ریال را از محل منابع این سازمان به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و چهار هزار میلیارد ریال برای امور رفاهی، تغذیه امور دانشجویان و بازگشایی دانشگاه‌ها به وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی پرداخت کرد.