:
كمينه:۱۶.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

رشد ۳۷.۹ درصدی حق بیمه تولیدی در سال ۹۹

براساس آخرین آمارهای منتشر شده، مبلغ حق بیمه تولید در سال گذشته ۸۲۰ هزار میلیارد ریال بوده است که در مقایسه با سال ۱۳۹۸ افزایش ۳۷.۹ درصدی داشته است
کد خبر: ۱۸۳۵۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
خبراقتصادی - بیمه مرکزی گزارش عملکرد بیمه را منتشر کرده است که براساس آن ۳۳.۶ درصد از پرتفوی حق بیمه تولیدی در بازار بیمه در سال گذشته به رشته بیمه شخص ثالث و مازاد، ۱۹.۳ درصد به بیمه درمان و ۱۵.۳ درصد به بیمه زندگی (عمر) تعلق دارد.

طبق اعلام بیمه مرکزی سهم بخش غیردولتی از حق بیمه تولیدی ۶۸.۱ درصد بوده است.

براساس تعریف بیمه مرکزی، حق بیمه تولیدی، بیمه نامه‌هایی است که توسط موسسات بیمه صادر شده‌اند. این مبالغ در بیمه‌های غیرزندگی بر اساس حق بیمه صادره و در بیمه‌های زندگی بر مبنای حق بیمه‌های وصولی محاسبه می‌شود.

سال گذشته حق بیمه تولیدی در بخش‌های شخص ثالث، درمان و زندگی به ترتیب با ۲۷۵ میلیارد ریال، ۱۵۸ میلیارد ریال و ۱۲۵ میلیارد ریال بیشترین سهم را در بین دیگر بخش‌ها داشت.

پرداخت ۴۳۹ هزار میلیارد ریال خسارت در سال گذشته:بررسی آمارها نشان می‌دهد، شرکت‌های بیمه سال گذشته در مجموع ۴۳۹ هزار میلیاد ریال خسارت پرداخت کرده‌اند که نسبت به سال ۱۳۹۸ برابر ۳۰.۵ درصد رشد داشته است.

سهم بخش غیردولتی از خسارت پرداختی صنعت بیمه ۶۶.۶ درصد است و ۳۳.۴ درصد دیگر به شرکت بیمه ایران (بخش دولتی) اختصاص دارد.

۴۰ درصد از خسارت پرداختی در بازار بیمه طی این سال به رشته بیمه شخص‌ثالث و ازاد، ۲۷ درصد به بیمه درمان و ۹.۵ درصد به بیمه زندگی(عمر) مربوط می‌شود.

براساس این گزارش در سال ۹۹ خسارت‌های پرداخت شده در بخش شخص ثالث ۱۷۶ میلیارد ریال و درمان ۱۱۸ میلیارد ریال بود.