:
كمينه:۲۶.۵۱°
بیشینه:۲۶.۹۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵

آخرین وضعیت رسوب کالا در بنادر و گمرکات خوزستان

ناظر گمرکات خوزستان با بیان این‌که رسوب کالا در بنادر و گمرکات خوزستان در حال کنترل و رو به کم شدن است، گفت: اکنون روند ترخیص کالای اساسی از بنادر و گمرکات استان تسریع یافته و مطلوب است.
کد خبر: ۱۸۱۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
اقتصادگردان- غلامرضا بلوطی‌میرزا در خصوص روند خروج کالای اساسی از بنادر، اظهار کرد: در حال حاضر روند خروج کالا از بنادر و گمرکات استان خوزستان، از تخلیه کالا پیشی گرفته است.  

وی افزود: در گذشته به دلیل کمبود کامیون، تعارضات به وجود آمده در تامین ارز، بالا بودن حجم تخلیه کالا در بنادر و ... روند تخلیه از خروج کالا پیشی گرفته بود و این مساله باعث رسوب کالا در بنادر و گمرکات شده بود.

ناظر گمرکات خوزستان ادامه داد: راه اندازی سامانه بازارگاه که برای کنترل و نظارت بر توزیع کالای خارج شده از بنادر اجرایی شد یکی دیگر از عواملی بود که برای مدتی روند ترخیص کالا را زمانبر کرده بود.

بلوطی‌میرزا عنوان کرد: خوشبختانه با هماهنگی های انجام شده در سطوح مختلف کشور و استان، اکنون روند ترخیص کالای اساسی از بنادر و گمرکات استان تسریع یافته و مطلوب است.

وی افزود: میزان انباشت کالا در بنادر به اندازه ای است که هرچه قدر از آن تخلیه شود باز هم شاهد جایگزین شدن کالا به جای آن هستیم و به دلیل این شرایط،میزان انباشت کالا به تدریج کم خواهد شد.

ناظر گمرکات خوزستان عنوان کرد: اگر بخواهیم از میزان کالای انباشت شده در گمرکات و بنادر استان کم شود باید دو برابر تعداد کامیون ها را افزایش دهیم که ظرفیت چنین اقدامی وجود ندارد.

بلوطی‌میرزا گفت: خوشبختانه در حال حاضر روند تخلیه کالا از بنادر و گمرکات استان خوب است و بیشتر از آن چیزی که وارد بنادر می‌شود، شاهد خروج کالا از بنادر هستیم.

وی ادامه داد: رسوب کالا در بنادر و گمرکات خوزستان در حال کنترل و رو به کم شدن است. خوشبختانه روند تخلیه عادی است و در مقایسه با سال گذشته نیز بهبود یافته است.