:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
امانی در صحن شورای شهر تهران عنوان کرد

ضرورت اجرای عدالت در توزیع برق مناطق محروم، لزوم وصول مطالبات شهرداری تهران از اداره برق

عضو کمیسیون شورای شهر تهران بر لزوم وصول مطالبات شهرداری از اداره برق تاکید کرد و گفت: می‌دانیم که شرکت برق با محدودیت منابع مواجه است، اما به هر حال باید عدالت در توزیع را در نظر بگیرند. مردم نیاز به روشنایی و تردد در شب‌ها و تاریکی دارند.
کد خبر: ۱۸۱۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸
اقتصادگردان- ناصر امانی در واکنش به گزارش مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: مناطق کم‌برخوردار و محروم شهر تهران که ما گاهی اوقات توفیق پیدا کرده و می‌رویم یکی از اولین درخواست‌های مردم بحث تامین روشنایی معابر است. سه محله‌ی سعیدآباد، عباس‌آباد و شمیران نو که من اخیرا رفتم، از مناطق محروم و کم‌برخوردار شهر تهران هستند.

او ادامه داد: شهروندان این محلات می‌گویند ما شب جرأت اینکه از منزل‌مان بیرون بیاییم نداریم. خیابان‌ها و معابر عمومی‌مان روشنایی ندارد. منهای زمین‌های بی‌دفاع شهری که در این محله‌ها رها شده‌اند. طبیعتا ما هم می‌دانیم که شرکت برق با محدودیت منابع مواجه است، اما به هر حال باید عدالت در توزیع را در نظر بگیرند. مردم نیاز به روشنایی و تردد در شب‌ها و تاریکی دارند.

امانی اضافه کرد: مدیرعامل وقت شرکت برق منطقه‌ای تهران ۶ پروژه را معرفی کردند که می‌خواهند کابل‌کشی کنند و از عوامل شهرداری خواسته شد که همکاری کنند. ضمنا اعلام آمادگی کردند که در یک تفاهمنامه‌ای که به امضای دو طرف می‌رسد درباره مطالبات بدهی‌های دو طرف با هم توافق کنیم.

این عضو شورای شهر تهران گفت: خوشبختانه جلسه‌ تنظیم بدهی‌های شهرداری و شرکت برق هم تشکیل می‌شود و معلوم می‌شود که به چه شکل مطالبات و بدهی‌های شهرداری و شرکت برق مبادله شود. در سه منطقه‌ تهران محاسبه می‌شود؛ منطقه یک، منطقه ۳ و منطقه ۵ و جمع‌بندی این می‌شود که مطالبات شرکت برق منطقه‌ای تهران حدود ۵ میلیارد است و مطالبات شهرداری تهران حدود ۳۶ میلیارد است؛ یعنی ۳۱ میلیارد تفاضل طلب شهرداری از شرکت برق منطقه تهران می‌شود که ظاهرا این موضوع علی رغم اینکه به امضای دو طرف هم می‌رسد، ولی ظاهرا با تغییر مدیریت به نتیجه‌ای نمی‌رسید.

امانی تاکید کرد: مدیرعامل شرکت برق بگویند که آیا اصلا در جریان این تفاهم‌نامه هستند یا نیستند و چه تصمیمی و چه اقدامی برای این موضوع در شرکت گرفتند؟.