:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

ساخت واحد تولیدی و فرآوری مواد معدنی در گناباد آغاز شد

عملیات اجرایی ساخت واحد تولیدی و فرآوری ۲۰ نوع ماده معدنی در گناباد با هزینه کرد ۲۲۰ میلیارد ریال آغاز شد
کد خبر: ۱۸۱۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
اقتصاد گردان - محمد صفایی روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت این واحد تولیدی و فرآوری مواد معدنی گفت:تحریمهای اقتصادی دشمنان موجب افزایش خوداتکایی کشور شد و فرصت طلایی برای کشور در زمینه های مختلف و از جمله اقتصادی را فراهم کرد و موجب شد که ضمن کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی از ظرفیتهای موجود بیشتر در مسیر توسعه اشتغال و کارآفرینی و رونق اقتصادی بهره گرفته شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تحریمهای اقتصادی دشمنان موجب افزایش خوداتکایی و فرصت طلایی برای کشور در زمینه های مختلف و از جمله اقتصادی را فراهم کرد و موجب شد که ضمن کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی از ظرفیتهای موجود بیشتر در مسیر توسعه اشتغال و کارآفرینی و رونق اقتصادی بهره گرفته شود.

محمد صفایی افزود: راه اندازی واحد صنایع فرآوری مواد معدنی در گناباد با توجه به قابلیتهای مهم منطقه بستر رونق اقتصادی و اشتغال و جهت دهی این ظرفیتها در مسیر توسعه صادرات را هموار می کند.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی واحد تولیدی فروسیلیس گناباد هم در زمینی به وسعت ۲۲۰ هزار متر مربع و به اندازه وسعت یک شهرک صنعتی سال گذشته در گناباد آغاز شده و با تکمیل و راه اندازی این واحدها گامهای مهمی برای رونق اقتصادی و اشتغال منطقه برداشته می‌شود.

رییس هیات مدیره شرکت تامین آتیه ایرانیان (تایکو) هم در این مراسم گفت: صنایع معدنی، صنایعی تحریم گریزند و توسعه کمی و کیفی آنها برای کاهش تبعات تحریمها و رونق اقتصادی کشور ضروری است.

حامد سامانی افزود: حوزه های معدنی علاوه بر پوشش شرکتهای صنایع پایین دستی متعدد، موجب رونق تولید و اشتغال می شوند و این در شرایط تحریمهای اقتصادی دشمنان نقش مهمی در رونق اقتصادی کشور دارد.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیتهای مواد معدنی در کشور و از جمله گناباد توسعه صنایع استخراج و اکتشاف و فرآوری مواد معدنی زیربنای توسعه بهینه و جهت دهی این پتانسیها در مسیر رونق اشتغال و کارآفرینی است.

رییس هیات مدیره شرکت تامین آتیه ایرانیان (تایکو) گفت: با توجه این که برخی مواد معدنی تنها مختص ایران است و انحصار آنها در اختیار کشورمان قرار دارد، توسعه صنایع فرآوری مواد معدنی علاوه بر تامین بازارهای داخلی موجب جذب سرمایه گذاریها و رونق صادرات و تقویت بازارهای صادراتی با کشورهای هدف می شود.

سامانی افزود: برای موفقیت در این بخش باید زنجیره ارزش داشته باشیم و تحقق این زنجیره نیازمند مواد اولیه و زیرساخت است که با توجه به پتانسیلهای خاص گناباد می توان با سرمایه گذاری، بستر این مهم را هموار کرد.

رییس هیات مدیره شرکت تامین آتیه ایرانیان (تایکو) گفت: به دنبال پیگیری نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی و با توجه به ظرفیتهای خاص این منطقه در زمینه مواد معدنی، واحد تولیدی فرآوری مواد معدنی این شرکت در گناباد احداث و با راه اندازی آن بستر اشتغال ۴۵ نفر به صورت مستقیم و ۲ برابر آن در شرکتهای توزیع، پشتیبانی، حمل و نقل و بازرگانی به صورت غیر مستقیم فراهم می شود.

سامانی افزود: عمده تمرکز ما ایجاد اشتغال نیروهای بومی و ایجاد ظرفیت برای استخراج ۲۰ نوع ماده معدنی این منطقه است.

رییس هیات مدیره شرکت تامین آتیه ایرانیان (تایکو) همچنین در جلسه با فعالان اقتصادی و ایثارگران گناباد، بازارهای سرمایه را ظرفیت بسیار مهمی برای توسعه و رونق اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری در کشور دانست و گفت: امروز بیشتر از تحریمها، سیاستهای پولی و بانکی بر اقتصاد کشور تاثیر داشتند.

سامانی افزود: انواع تحریمهای دشمنان علیه کشورمان از ابتدی پیروزی انقلاب با برنامه ریزیهای مسوولان ذیربط تاکنون بی اثر شدند و از آنها  به عنوان فرصت برای توسعه صنعتی و معدنی و سرمایه گذاری بهره گرفته شد لذا تاثیر منفی تحریمها بر اقتصاد کشور کمتر بود ولی بر خلاف آن برخی سیاستهای پولی و بانکی به نوعی تاثیر منفی مستقیم بر این مساله داشتند.

وی اضافه کرد: اگر زمانی دولت و شرکتهای دولتی بازیگر اصلی بازار سرمایه کشور بودند ولی به دنبال تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی سازی امروز حداقل یک پنجم جمعیت کشور در بخشهای مختلف اعم از سرمایه گذاری، عضویت در سهام عدالت و غیره به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این بازار مشارکت دارند.

رییس هیات مدیره شرکت تامین آتیه ایرانیان (تایکو) گفت: سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها از ریسک و خطرپذیری بالایی برخوردار است و به دلیل کلاهبرداریهای متعدد در این بخش به هیچ عنوان بستر مناسبی برای سرمایه گذاری نیست.

شرکت تامین آتیه ایرانیان (تایکو) به عنوان یک شرکت سهامی عام در زمینه سرمایه گذاری صنعتی و معدنی و هولدینگ های مالی و اقتصادی و جهت دهی آنها در مسیر اشتغال و کارآفرینی فعالیت می کند.

مرکز شهرستان۹۳ هزار نفری گناباد در فاصله  ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.