:
كمينه:۱۵.۹۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۰

پاسخ استاندار کرمان به تجمعات کارگران معادن زغالسنگ چه بود؟

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه اعلام کردیم براساس هر چه که امکان داشته و دارد و در اختیار استان باشد پیشگیری شود تا طبق قانون، حق و حقوق کارگران لحاظ شود، گفت: کارگران یکسری خواسته هایی دارند که برخی از آنها نیاز به تغییر قانون و تصمیمات دولت دارد و این موارد را نیز جمع بندی و منعکس کردیم که یک پروسه طولانیست و مختص استان کرمان نیست.
کد خبر: ۱۸۱۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
اقتصادگردان- کارگران معادن زغالسنگ بخش خصوصی در شهرستان کوهبنان در روزهای اخیر تجمعاتی داشته و خواستار توجه به مطالباتشان از سوی مسئولان بودند.

نبود سرویس رفت و برگشت به محل کار، مشکلات بیمه ای و قراردادهای یک ماهه، پایین بودن حقوق و مزایا و ... از جمله مطالبات کارگران معادن زغالسنگ است.

این کارگران بعد از چند روز اعتصاب در محل کارشان، روز پنجشنبه(۲۲ مهرماه) در مقابل استانداری کرمان تجمع داشتند که در این رابطه با استاندار کرمان گفت و گو کردیم و آخرین جمع بندی درباره خواسته های کارگران و تصمیمات مسئولان را جویا شدیم.

دکتر"علی زینی وند" اظهار کرد: از همان روز اول که کارگران شهربابک اعتراض کردند و بعد در شمال استان تجمعات آغاز شد، بلافاصله جلسه و کارگروه ویژه ای با تمام اختیارات که همه دستگاه ها عضو آن هستند، تشکیل دادیم.

وی با اشاره به اینکه بنده خودم تاکنون بیش از شش جلسه تشکیل داده، با وزارت کار و کشور صحبت کردیم و به ریاست جمهوری گزارش دادیم ضمن اینکه از قبل نیز کارهایی کرده بودیم، افزود: همه مدیران معادن زغالسنگ را به استان فراخوان کرده و برخی جلسات برای آقایان تشکیل شد و نمایندگان کارگران بوده اند و بعضا یک جلسه پیوسته هشت ساعت به طول انجامیده و در واقع صدها ساعت در این مدت جلسه برگزار کردیم.

زینی وند تصریح کرد: اعلام کردیم براساس هر چه که امکان داشته و دارد و در اختیار استان باشد تا طبق قانون، حق و حقوق کارگران لحاظ شود، اعمال شود و شنیدم لحاظ کرده اند.

استاندار کرمان بیان کرد: کارگران یکسری خواسته هایی دارند که برخی از آنها نیاز به تغییر قانون و تصمیمات دولت دارد و این موارد را نیز جمع بندی و منعکس کردیم که یک پروسه طولانیست و مختص استان کرمان نیست به عنوان مثال در طرح طبقه بندی مشاغل باید اتفاقاتی بیفتد و بعضا نیاز به تغییر قوانین در مجلس و تغییر مصوبات در دولت ممکن است، داشته باشد که در اختیار استان نیست اما باز منتقل کردیم و گفتیم همه حقوق کارگران را لحاظ کنند.

وی تصریح کرد: از کارگران تقاضا داریم مطالبات و خواسته هایشان را که خیلی از آنها را درست و برحق می دانیم، حتما از مجرای قانون و کارگروه تشکیل شده پیگیری کنند و حتما نمایندگان کارگران با کارگروه مستقر در تماس باشند؛ به فکرشان هستیم و همه موارد را نیز پیگیری کردیم و امیدواریم به خواسته های قانونی و منطقی شان پاسخ مثبتی داده شده باشد.