:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
وزیر وعده داد:

حل مسئله سهمیه‌بندی مواد اولیه واحدهای پایین‌دستی پتروشیمی تا دو ماه آتی

وزیر صنعت معدن و تجازت گفت: قول می دهم تا دو ماه آینده مسئله سهمیه بندی مواد اولیه برای تمام واحدهای پایین دستی پتروشیمی حل شود.
کد خبر: ۱۸۱۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰
اقتصادگردان- سیدرضا فاطمی امین در جریان سفر به استان مرکزی در حاشیه افتتاح واحد بافتینه پارس درسا در دلیجان که یک واحد پایین دست پتروشیمی است، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه سرمایه گذاری خوبی در صنعت بالادستی پتروشیمی صورت گرفته، اما متاسفانه محصولات به صورت نیمه خام صادر می شوند و واحد صنعتی که امروز در دلیجان افتتاح شد به نوعی ارزش افزوده بالاتر و اشتغال و قیمت بیشتری برای محصولات پتروشیمی ایجاد می‌کند و رونق تولید را به همراه دارد.

وی افزود: در رابطه با تامین مواد اولیه مشکلاتی وجود دارد، کالا به اندازه کافی و قیمت مناسب تولید نمی شود و در بورس کالا محدودیت هایی هست، لذا یک برنامه ویژه برای تنظیم بازار کالاهای پایه از جمله فولاد و پتروشیمی تهیه کرده ایم.

وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: در راستای تامین مواد اولیه به تولیدکننده این واحد قول دادم که تا دو ماه اینده موضوع سهمیه بندی مواد اولیه برای تمام واحدهای پایین دستی پتروشیمی حل شود.

فاطمی امین در خصوص سامانه مجوزها گفت: درخصوص بازنگری اساسی مجوزها تا پایان سال جاری، قولی به همه تولیدکنندگان داده ایم به این ترتیب که بسیاری از مجوزهایی که شاید ضرورت نداشته باشد و اخذ آنها وقت زیادی نیاز دارد حذف و فرایند سایر مجوزها تسهیل شود تا سرمایه گذار یا تولیدکننده به سبب تاخیرات در وزارت صمت، دچار اشکال و اختلاف نشود.