:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
مدیرعامل شرکت گاز استان:

ضریب نفوذ گازرسانی روستایی در لرستان ۹۲.۵ درصد است

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: ضریب نفوذ گازرسانی روستایی در استان ۹۲.۵ درصد است.
کد خبر: ۱۸۰۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
اقتصادگردان- کرم گودرزی در مراسم گازرسانی به ۲۶ روستای شهرستان چگنی، اظهار کرد: با گازرسانی به ۲۶ روستای شهرستان چگنی در مجموع ۱۵۰۰ خانوار با جمعیتی بالغ‌بر ۵۵۰۰ نفر از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

وی تصریح کرد: شهرستان چگنی به همراه شهرستان‌های خرم‌آباد و پلدختر بیشترین آسیب و خسارت در زیرساخت‌های گازرسانی را از سیل سال ۹۸ دیدند که شرکت گاز استان ضمن انجام بازسازی در بیش از ۵۰۰ نقطه آسیب‌دیده و انجام اقدامات در جهت مقاوم‌سازی و تاب‌آوری شبکه در نقاط مشابه که ممکن است در آینده دچار مشکل شوند، از پایداری خدمات گاز در شبکه تغذیه و توزیع گاز اطمینان کامل دارد.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان با بیان اینکه هم‌اکنون ضریب نفوذ گازرسانی روستایی در استان ۹۲.۵ درصد است که نسبت به میانگین کشوری ۸ درصد بیشتر است، افزود: از مجموع ۲۳۴۰ روستای واجد شرایط گازرسانی استان، تاکنون گازرسانی به ۱۹۳۱ روستا انجام شده و در حال حاضر به‌طور متوسط هر ۴۳ ساعت یک روستای استان به شبکه سراسری گاز وصل می‌شود.

گودرزی خاطرنشان کرد: سهم گاز طبیعی از سبد انرژی استان در حال حاضر به بیش از ۷۰ درصد افزایش یافته که علت عمده آن بهره‌مندی ۳۰۰۰ واحد تولیدی صنعتی از نعمت گاز بوده و این نوید را می‌دهد که استان ما به سمت استفاده صنعتی از گاز طبیعی و توسعه زیرساخت‌های صنعتی در حرکت است.

وی ضمن تشکر از همکاران، پیمانکاران و مشاور اجرایی شرکت گاز لرستان، اضافه کرد: خدمات گازرسانی و ایجاد زیرساخت گاز به‌عنوان یکی از شاخص‌های مهم در جهت توسعه اقتصادی، اشتغال، حفظ محیط‌ زیست و رفاه مردم شریف استان است.

فرهاد زیویار استاندار لرستان نیز در این مراسم ضمن تشکر از شرکت گاز لرستان در ارائه خدمات گازرسانی به روستاها، اظهار کرد: روستاها پشتوانه توسعه کشور هستند و ارائه خدمات به روستاییان باعث توسعه زیرساخت‌ها، اشتغال پایدار و افزایش تولید بوده که در این راستا شرکت گاز در ارائه خدمات به این قشر شریف استان موفق بوده است.