:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۱.۷۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
با حضور نماینده وزارت نیرو انجام شد؛

رسیدگی به مشکلات فارسی‌ها در حوزه آب و برق در سفر رئیس جمهور

مهدی جهانیان، نماینده وزارت نیرو که به منظور رسیدگی به مشکلات شهروندان فارس در حوزه برق و آب در حاشیه سفر رئیس جمهوری در شیراز حضور پیدا کرده است، طی نشستی به بررسی شکایات مردمی پرداخت.
کد خبر: ۱۸۰۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
اقتصادگردان- جهانیان در حاشیه این نشست با بیان اینکه اولویت اصلی نمایندگان وزارت نیرو در سفر به فارس بررسی مشکلات مردمی و رسیدگی به آنهاست، گفت: در این نشست به بیش از ۱۵۰ پرسش مردمی و مشکلات مطرح شده، پاسخ داده و رسیدگی شد.

به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای فارس، او اضافه کرد: مسائل و مشکلات در زمینه قطع برق، خسارت به وسایل برقی، انشعابات برق، هزینه برق مصرفی ، توزیع و گسترش شبکه برق در روستاها، برق دار شدن چاههای کشاورزی، تامین برق برای واحدهای صنعتی، تامین برق برای مناطق عشایری، مشکلاتی که واحد های نیروگاهی برای مناطق همجوار ایجاد می‌کنند و تعرفه برق مطرح شد و به آن رسیدگی شد.

نماینده وزارت نیرو همچنین گفت: مشکلات و مسائلی که برخی از شهروندان در زمینه آب داشتند نیز از جمله تامین آب محصولات کشاورزی، انشعابات آب مصرفی، تعرفه آب بها، تامین آب مناطق روستایی و عشایری، تامین آب برای واحدهای صنعتی، مشکلات چاههای مجاز و غیر مجاز، مشکلات ناشی از افت سفره‌های آب زیر زمینی، مسائل تنش آبی در روستاها، افت فشار و تخفیف در محاسبه آب بها مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

جهانیان با بیان اینکه دیدار چهره به چهره و رسیدگی به مشکلات مردم یک اولویت در سفر رئیس جمهوری اسلامی به فارس است، افزود: بسیاری از مسائل و مشکلاتی که در حوزه اداری مطرح شده و حل نشده در این دیدارها مطرح می‌شود.

او تصریح کرد: شهروندان حق دارند که مسائل و مشکلات خود را رو در رو و بی واسطه مطرح کنند و نمایندگان وزارت نیرو نیز وظیفه دارند که مشکلات مردمی و گلایه و شکایات آنان را بشنوند و به آن رسیدگی کنند.

نماینده وزارت نیرو با اشاره به اینکه در گفتگوی رودررو و بی واسطه با مردم ، پس از آگاهی از مشکلات، پیشنهادها و طرح‌های ملاقات کنندگان مطرح می‌شود، ادامه داد: ما وظیفه داریم بلافاصله مسئولان مربوطه را مخاطب قرار داده و خواستار پیگیری و رفع مشکلات و انجام اقدامات لازم برای به نتیجه رساندن موارد مطرح شده باشیم.

جهانیان خاطرنشان کرد: در این دیدارها، ملاقات کنندگان که از طبقات و گروه‌های شغلی مختلف بودند، بدون واسطه و در فضایی صمیمی پیشنهادات، مشکلات و طرحهای خود را در میان گذاشتند.

براساس این گزارش، در جریان این میزخدمت بیش از ۲۵۰ مورد درخواست و تقاضا در حوزه توزیع نیروی برق شیراز مطرح و ثبت شد.